torsdag 5. desember 2019

2019-12-uke 49, Gran Canaria

I dag skriver vi 4. desember, og vi er inne i første uka av advent. Vanskelig å komme i førjulsstemning, synes jeg, selv om de pynter med både julestjerner og juletrær rundt omkring...





Og det ble som jeg sa.... ikke noe å berette hver dag her nedefra. Litt slik som hverdagen der hjemme, det går i den vanlige tralten, uten de store hendelsene. Men godt har vi det, og nyter hver dag med morgenbad, og fotturer i varme og sol. Et par dager i forrige uke var det riktignok i varmeste laget for denne dama... 30 grader og østavind fra Sahara gjorde det mest behagelig å holde seg i sjøen og i bassenget! Men heldigvis ga det seg mot helga, og nå er det tilbake til 23-24 grader og en behagelig bris fra nordvest. Vi har leid bil for ei uke, og i går var vi på tur nordover Arguineguindalen og til Soria. Der spiste vi lunsj på Casa Fernando, før jeg kjørte Arne til starten på en 4 timers fottur sørover mot kysten igjen. Jeg kjørte videre nordvestover (på en skikkelig smal og svingete vei, Carr. el Pinar, som forbinder GC-505 med GC-605), og fikk formidabel utsikt sørover mot Mogan og havet i det fjerne.
 Casa Fernando, med mange artige, gamle redskaper og bilder.

Joda, Carr. el Pinjar er ingen vei for nybegynnere! 
(Og det kan jeg neppe kalles... mitt førerkort er fra 27/7- 1962!😜)

 Fra turen min i Marador presa del mulato.
Utsikt sørover mot Mogàn og havet i det fjerne...

Gikk en tur i området ved "Mirador presa del mulato", og der, midt i furuskogen traff jeg på denne skapningen! Lurte på om jeg skulle ta den med til nærmeste landsby, men lot det være... ;-)

Sist lørdag tok vi båten til Puerto de Mogàn, den turen er "obligatorisk" når vi er her nede.😏 Byen ligger idyllisk til en times båttur herfra, og her ligger seilbåter fra de fleste verdenshjørner side om side i havna. Blomsterprakten i de små gatene er viden berømte, og det blir alltid noen bilder derfra, også i min fotosamling!



Is og kaffe er et must på turen i Mogàn!

1. desember var jo 1. søndag i advent, og vi fikk med oss en fin adventkonsert i den katolske kirka, i regi av Sjømannskirka. Korsang, solosang, og allsang,....  faktisk ble det litt julestemning i den fullsatte salen!
 Her gjelder det å være tidlig ute! ;-)
 Fullsatt sal... og vel så det!
Det lokale sangkoret ledet an i allsangen. 
Avslutning? "Deilig er jorden", selvfølgelig! 

Som dere skjønner.. ingenting å klage over her sør. Vi har det fint på alle måter, men for min del ser jeg også fram til vinter der hjemme.. og så jul, da! 
Her sitter jeg og ser på månen. Den er halv i kveld, og morsomt å se den fra denne vinkelen! Den "henger" som en båt der oppe på himmelen. Tydelig at vi er langt sør på denne kloden vår! 😊 
Men om vi er aldri så langt sør... det blir kveld her også etterhvert. På tide å komme seg i seng i leilighet nr. 316 på Grand Amfi del Mar!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar