fredag 31. oktober 2014

Snipp, snapp, snute, så var eventyret ute! ;-)

Så var høstens, og mitt livs store eventyr slutt. Etter 2 1/2 måned på farten var det deilig å komme inn dørene hjemme, selv om turen har vært en flott oppevelse fra ende til annen! Høstens eventyr i 3 "deler", som hver for seg har gitt meg utalliige gode minner (og utallige bilder fotoarkivet!)

Del 1, sykkelturen sørover fra Hirtshals og til Nantes i Frankrike (den første uka sammen med min gode søster Jorun Westvik Skiri). Fantastiske 6 uker på sykkelen, i all slags vær(!), bare hyggelige og hjelpsomme mennesker hvor jeg snudde meg, og en enslig punktering på hele den lange turen (2157 km!). Tror jammen jeg sykler lenge en annen gang òg, jeg! ;-)

Del 2, som startet med buss i 15 timer fra Bordeaux til Porto i Portugal. Flott tur, med godt sete i god buss, og dyktige og hyggelige sjåfører (bl.a. en kvinnelig, spansk som syntes det var så moro å snakke fransk med meg :) ....Og turen fortsatte med pilegrimsvandring nordover fra Porto til Santiago de Compostella, sammen med den nyslåtte pensjonisten Marte Fretheim Ringdal, min gode, trofaste og tålmodige venninne. Hun kom med sekken og skoene mine fra Norge, og var verdens beste motivator og støttespiller når kneet mitt slo seg vrangt. Så fram kom vi! STOR takk til deg, Marte! Og en ting er sikkert: moro hadde vi....hele tida!

Del 3, den siste delen var "Interrail for seniorer"(!) :-) Kjempeartig tur på forskjellige tog, innom Barcelona, Argelès-sur-Mer(Fransk middelhavsby), Lyon, Brussel, Köln, København, før vi endte opp i Hirtshals. Spennende steder alle sammen, men mot slutten kjente jeg at det skulle bli godt å komme hjem! Et koselig punktum ble satt om bord i "MS Bergensfjord" over Skagerak, på vei til Stavanger og Bergen. Vi skålte i champagne, og begge var skjønt enige om at "det hadde vært en strålende tur"! :-)
Nå er jeg altså her, og det er på tide å takke alle som har fulgt meg på turen! ;-) At jeg skulle få såå mange tilbakemeldinger fra ulikt hold hadde jeg ikke drømt om! Veldig moro å dele, når andre synes det er kjekt å følge med på ferden! Tusen takk!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar