lørdag 27. august 2016

Dag 2, 27/8: Paris CDG - Beaumont-les-Autels

Hadde en god natt på hotell IBIS, rett ved flyplassen. Og etter en svært god frokost (etter fransk standard)!😜, så tok jeg gratistoget tilbake til Terminal 2, og Avis-kontoret. Hyggelig og serviceinnstilt herremann gjorde klar papirene på no time, og jeg satte meg trøstig inn i den nesten nye Peugeot 208 diesel. Bare kjørt 20000 km! Innebygd GPS.....men det visste jeg jo ikke. Så jeg hadde programmert min egen.....😜😜 Og slik gikk det!😱:
Lite smart å glemme og konfigurere GPS'en når jeg legger inn reiserute fra CDG-flyplassen til Beaumont-les-Autels. For der lå nemlig "UNNGÅ motorveier og bomveier"!😱😱 Resultat: tråklet meg gjennom halve sentrum av Paris, før jeg fikk stoppet, og endret preferansene....Puh!😜 Men da jeg kom meg ut på A11, var det jo piece of cake!😊🚙
Så nå er jeg vel installert i denne lille landsbyen.😊 Veldig hyggelig og varm velkomst av vertskapet mitt for de neste 5 ukene, så dette blir både spennende og kjekt!!👍 Heldige meg!! Må være omtrent som å vinne i Lotto, dette!😊😉 Målet er å lære fransk blant franskmenn, så bedre utgangspunkt får jeg aldri! Vertskapet skulle i bryllup i ettermiddag, og det passet meg jo godt, for da fikk jeg se meg rundt, og gå litt på sightseing både innendørs og utendørs! Nå sitter jeg i hagen, rett nedenfor rommet mitt og skriver. Kjempevarmt....sikkert 30 grader! Men med shorts og singlet er det bare deilig! Spennende hva dagen bringer meg av overraskelser i morgen!😉😊
Jeg har ikke lyst å "flagge" for mye om hvor jeg bor disse 5 ukene, men for mine nærmeste kan jeg jo røpe noe.....Jeg har aldri bodd i et slott før, men NÅ gjør jeg det!! Nesten uvirkelig er det, så jeg klyper meg i armen ....og finner ut at det ikke bare et en drøm! Har fått et fantastisk rom, og her skal jeg love dere at det er mye historie både i vegger og tak!👍😊 De bruker ikke hele slottet, selvfølgelig, men har renovert en fløy som brukes som landsted. Og her har altså jeg fått lov til å være!! Gleder meg til fortsettelsen!!😊👍





1 kommentar:

  1. Skal sei dama bur standsmessig. Skal bli kjekt å følgja deg framover!

    SvarSlett