tirsdag 30. august 2016

Dag 5, 30/8: Beaumont og omegn

Gode netter på dette slottet! Ikke en lyd, stummende mørkt....sover som en stein!👍👏 Må visst kjøpe et slott, tror jeg!😉 Fransk frokost er kjapt unnagjort, men kaffen bruker jeg desto mer tid på....særlig når det er slikt et deilig vær ute! Sola skinner fra skyfri himmel, og temperaturen er over 20 grader fra tidlig morgen. Alain og Isabelle inviterte meg på déjeuner på den lokale restauranten, sammen med et annet par fra Paris, og jeg sa selvfølgelig ja! God, lokal mat, hyggelig prat og nok en minneverdig stund! Det blir mange av dem etterhvert!
Senere ville jeg ta bilen til "Maison du Parc de Perche", og la trøstig i vei. Stoppet i en liten landsby for å ta noen bilder av en nydelig gammel kirke, og oppdaget at det sto 2 gendarmer ved veien. De stoppet en og annen bil, og jeg skjønte det var en vanlig kontroll av papirer. Så husket jeg....papirene mine lå igjen på rommet mitt! Her var gode råd dyre! Bare en ting å gjøre....vente til de dro sin vei! Som sagt, så gjort. Kjøpte en cola på den lokale baren, og satt der til de var forsvunnet....Kjørte rett hjem igjen, så "Maison du parc" må nok vente til en annen dag! Vel hjemme ble jeg invitert på diner, før de to to kjørte til Paris for et par dager. De kommer igjen torsdag kveld, så i mellomtiden er jeg aleine her på slottet. Litt rart er det, for det er virkelig stort. Men kjenner meg helt trygg, og nyter både stillheten og muligheten jeg har fått! Som dere ser, det ligger flott til, dette slottet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar