mandag 29. august 2016

Dag 4, 29/8: Beaumont og omegn

Dag 4 har vært litt mindre travel enn gårsdagen, så jeg har fått jobbet mye både med skriving og pugging av franske gloser...men også en liten sightseeing i omegnen, og tid til å slappe av.
Har vært med til supermarkedet i dag, og lærte jammen noe nytt der også! Visste du at "hun-melonen" er søtere enn "hann-melonen"? Det skulle nå bare mangle, synes nå jeg (!), men altså: Neste gang du kjøper en melon, så se etter den lille "sirkelen" i bunnen. Er den stor, er det en hun, er den liten, er det en han. Vil du ha den søteste, så velger du hunnen!
Fikk være med på en hyggelig lunsj i dag (også!), sammen med den eldste datteren i huset, og 3 av hennes barn. Kjempekoselig å prate med dem, og de to tenåringsjentene tok seg ekstra god tid til å prate med den gamle damen fra Stavanger. ;-) Har forresten fått god kontakt med to andre små barnebarn av huset. De er her også, i helger og ferier. "Bonjour, tante Karin!", sa han i morges! :-) En liten skjønnas på 2-3 år. Som dere skjønner...jeg koser meg på alle fronter!
 Var ute i kjøkkenhagen og hentet salat i dag. Ikke bare salat der, altså!
 Hva er dette? spurte jeg Alain. Brukt til håndvask....for 150 år siden, svarte han!
 Mye morsomt å oppdage, når en tar seg tid til å se!
 Joda, jeg sover godt i denne senga, jeg! ;-)
 Disse to små sjarmtrollene snakker både tysk og fransk, de!
Nydelig himmel i kveld...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar