lørdag 1. september 2018

2018 Aug.- sept. FRANKRIKE med bil denne gang, 1/9:

Lørdagen startet med en koselig frokost her i 3 Impasse Morane. Blandine og Maëlle hadde vært ute og handlet på morgenkvisten, og jeg fikk med meg en skikkelig fransk saucisson i kofferten! Maëlle hadde lagt merke til at jeg likte den veldig godt!😉👍  Det har vært 2 virkelig kjekke dager, med mye moro, mye futt og fart, kjekke opplevelser, og hyggelig prat... i en herlig blanding av fransk og norsk (og litt engelsk!😉). Men nå var det på tide å si farvel, og sette kursen vestover mot Bretagne. Her har jeg aldri vært, så jeg gleder meg til å utforske denne delen av landet også.😊 Det var tett trafikk vestover på E60, så det var visst flere enn jeg som ville utforske Bretagne!😉 Det er siste helgen for franskmennene før skolen begynner igjen på mandag, så det var kanskje også en av grunnene... Jeg tok av ned mot kysten for å slippe unna de verste køene, og tok en lunsjstopp i la Turballe. Herlig pizza, med kylling i karri og ananas! 👍 Kjørte så gjennom små, idylliske byer langs kysten, med båter i alle størrelser og fasonger. Stor forskjell på flo og fjære her!
Jeg endte til slutt opp i Carnac, byen der jeg har bestilt rom i 2 netter. Hotellet ligger litt opp fra sjøen, så jeg tok meg en spasertur den kilometeren ned til kysten. Drakk et glass juice ved stranda, før jeg spaserte hjem igjen....for å spise resten av pizzaen jeg hadde fått med meg fra la Turballe!😉 Smakte godt, den...selv om den var kald....🍕🍕
Prøvde å finne et sted å låne sykkel, men alt var stengt. Så jeg får nok bruke apostlenes hester, i stedet!
Men nå mørkner det her jeg sitter på den lille verandaen min, så jeg vil avslutte for i kveld...og komme meg i seng. Blir trøtt av bilkjøring også....tydeligvis!
Liten jente har jettopp våknet!
...mens Maëlle og Blandine alt har vært ute og handlet!
Herlig pizza Hawai i la Turballe
Båter, både i sjøen....
....og på tørre landet i la Vilaine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar