lørdag 1. september 2018

2018 Aug.-sept. FRANKRKE, med bil denne gang, 31/8:

En veldig morsom dag sammen med Blandine og familien! Pierre kom fra Norge seint i går kveld (jobber på Martin Linge-plattformen i Nordsjøen for tida! 😊👍), og hele familien dro etter frokost ned til byen for å besøke «Les machines de Nantes». Jeg ble som et barn igjen! Vanskelig å forklare hva vi opplevde, men dette hadde ikke vært mulig i Norge, ....det er jeg ganske sikker på! Vi er altfor jordnære til å kunne gjennomføre noe så «unyttig» og «imaginært»! Svære monstre av noen «dyr», som beveget seg sakte bortover var virkelig fascinerende! Toppen på kransekaka var den svære elefanten, der vi var passasjerer i en halvtime, mens den spaserte sakte gjennom gatene på Ile de Nantes! Helt fantastisk!! Jeg tror bilder forklarer mer enn ord, så jeg overlater til dem å beskrive moroa! Etter denne formidable opplevelsen, var det fremdeles futt igjen i jentene, så de ville på lekeplassen i nærheten. 😊👍 Men da var «bestemor» ganske så trøtt, og valgte en tur for seg selv ....på gamle trakter.😉 De to jentene skulle møte på skolen sin for første gang i ettermiddag, så de måtte vende nesen hjemover. Jeg snudde nesen andre veien, for å besøke mitt «gamle kvarter», og for å mimre litt omkring kvelden i september for 4 år siden. Det var her jeg avsluttet min lange sykkeltur fra Hirtshals høsten 2014, turen som var presangen til  meg selv, da jeg fylte 70! Det var her jeg traff de 4 fantastiske ungdommene den siste kvelden, og det var her jeg fikk uvurderlig hjelp av redaktøren for Nantes-utgaven av «La petit Futé», da jeg skulle sende hjem sykkelen! Mimring er en god ting, når en blir så gammel som jeg!😜😉 De gode minnene kommer sterkt tilbake!👍👏😊
Nå har jeg tatt meg en pause her i sentrum, på «Café du Passage». Her tar jeg en øl, og får ladet telefonen min. (Har tatt maaange bilder i dag!)
Har vært innom FNAC på veien, og det er jo en opplevelse i seg selv!😉 En butikk etter mitt hjerte! 👍 Fikk kjøpt et kart over nordvest-Frankrike, for i morgen vil jeg utforske Bretagne. Der har jeg ikke vært før, så det frister med 3-4 dager der ... før jeg setter kursen østover igjen...

i retning Paris og Delphine! Skal overnatte hos henne fra onsdag til torsdag, og gleder meg til det også!😊😘 Været er deilig i dag, akkurat passe varmt og lettskyet....perfekt for en slik «utedag»!
Nå er vi hjemme igjen alle sammen, og snart er det avskjedsmiddag her.Og den smakte perfekt!  Nå har vi avsluttet me koselig prat, og keg kjenner at det skal nli godt å komke i seng! En toppers dag har det vært, og jeg tar med meg gode minner videre!
ps. Jeg strever litt med å få på plass bildene. men prøver igjen i morgen!🙏
 En lite sjarmør på morgenkvisten!

Og to søt skolejenter....snart begynner jvergagen!
 En edderkopp sol kom gående i sin svære skummelhet...skikkelig nifst! ;-)
 Flere fantasimaskiner i full vigør...her er et fly! 
.....og her er en diger åme!  

Opp på den digre elefanten.. Morsomste  innslag, .... 

..både for store og små! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar