onsdag 5. september 2018

2018 Aug.-sept. FRANKRIKE, med bil denne gang, 5/9:

Gratulerer med dagen, Cornelius!😊👍🎉🎂 Mitt yngste barnebarn er 9 år i dag....og om knappe 2 år skal vi to reise til Paris sammen! Det blir den siste av mine 4 barnebarn som får den turen i gave til 10-årsdagen. Gleder meg allerede!👍
Men enn så lenge er jeg altså her i Frankrike alene, og opplever noe kjekt hele tida! Alene er forresten ikke det rette ordet, for jeg er stadig sammen med hyggelige mennesker! Disse siste dagene er jeg altså i Ville d’Avray hos Delphine og familien, og oppsummert har jeg hatt mye moro! Jeg har fått være sammen med Arthur og Elliot, vært i parker og på lekeplasser, spist god mat, og hatt mange gode samtaler med Delphine og Antonin. Føler meg veldig heldig som har fått så mange gode franske venner!👍😊🇫🇷 Og selv om jeg fremdeles strever med den «franske flyten», klarer jeg i alle fall å uttrykke det meste som jeg ønsker å si!😉
I morgen går ferden til flyplassen. Skal levere bilen der, og så finne Airbnb’en etterpå. (Tør ikke ta sjansen på å levere bilen samme dag som jeg flyr hjem!😜) Fordelen med det:  da har jeg enda et par dager med «fransk på alle kanter»! 😊👏

Koselig frokost, før Antonin drar på jobb i Paris....
Så drar vi andre på tur til «Vieil Etang og Etang Neuf»  
Impresjonisten Jean-Baptiste Camille Corot har malt bilder fra denne « Etangen» .
Nesten et impresjonistisk inntrykk denne morgenen også, men lave tåkeskyer (som lettet etterhvert)
Mye spennende å se og finne,  for små gutter (og store jenter!) på stiene langs vannet!
To små gutter som koser seg på tur! 
Ser etter fisk i vannet...
Ingen tvil om hvor vi er, med andre ord! 
Ettermiddagstur til biblioteket og hagen der ...
....sammen med farmor Agathe. :-)
Et kjempe-hyggelig møte , med en som er like «skandofi», som jeg er «frankofil»! 
Hun har vært «Norge rundt», flere ganger, og snakket begeistret, både om Lofoten og Stavanger! 
Vi avsluttet med en runde på «La manège». To stolte politikonstabler, på hver sin motorsykkel! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar