tirsdag 10. september 2024

2024-09-09 Beaumont les Autels- Paris, Aéroport Charles de Gaulle

Jeg sov godt i natt også, jeg!  Så "den franske sovemedisinen" ser ut til å virke, uansett!👍 Pleier å ha litt reisefeber siste dagen, særlig når jeg skal kjøre alene tilbake til flyplassen og levere bilen. Alltid litt spent på om det går etter planen (og GPS'en!) å finne tilbake til "Voitures de location". Likevel, jeg hadde ingen problem med å komme meg opp, og var i bilen før klokka 9.00! Men først fikk jeg en hyggelig frokostprat med Isabelle og Alain. De reiser på ferietur til Lisboa på onsdag, og da er det en god del som må ordnes på slottet... før de drar. Men så kjører de også til Paris, senere idag.

Jeg hadde planlagt en "detour" nord og østover i dag, for å unngå å kjøre gjennom Paris sentrum. (Det har jeg gjort én gang for mye!😱) 

Og det ble en fin tur, gjennom små byer og vakkert landskap, før jeg endte opp på A16 og N104. Fikk også fylt opp tanken et par mil før flyplassen. Av erfaring vet jeg at det koster flesk å bli belastet for drivstoff i etterkant! 

Derfra var det bare å følge merkingen med "Car rental/ Voitures de location" inn til AVIS sin parkering. Der sto det en hyggelig ung mann og tok i mot meg, og så var det bare å kvittere med pekefingeren(!) Stort enklere kan det neppe bli!

Men selv om hotellet ligger ganske nær flyplassen, er det ikke enkelt spasere dit! Så da ble det taxi i dag. Fikk en hyggelig prat med sjåføren på veien til "Campanile Roissy-Aéroport CDG", og han var gentleman som bar den tunge kofferten min inn i resepsjonen!

Jeg hadde ikke spist siden den lille franske frokosten tidlig i morges, og var ganske sulten. Men her var ingen kaféer åpne i nærheten, og restauranten på hotellet åpnet ikke før klokka 19.30... Men var ganske trøtt etter turen, så da var det et godt alternativ å flate ut på senga en times tid! Fikk også tid til å skrive bloggen fra i går👍, før jeg gikk ned i restauranten. Og i kveld smakte det ekstra godt med middag! Buffet med hovedrett og dessert +café allongée smakte helt fortreffelig, og mens jeg spiste fikk jeg også sett Dagsrevyen hjemmefra! Smart med AirPods og iPhone! 😊

Men nå sitter jeg på rom nr. 217, og er snart klar for den siste natta i landet jeg er så glad i! Men uansett hvor kjekt jeg har det... Jeg sier det hver gang jeg er på vei hjem fra en reise: Borte bra, men hjemme best!! Også denne gangen. Men ennå er det noen timer til jeg er hemme. Flyet mitt går i morgen formiddag, og jeg mellomlander i Amsterdam. Så det blir KLM som flyr meg hjem til Stavanger, denne gangen!

Avskjed med slottet og mine gode venner for denne gang! 
Men vi sa: "À bientôt" da vi skiltes!😘

Passerer mange koselige småbyer på veien.

Serans

Hadancourt le haut Clocher. 
Legg merke til den artige figuren bak skiltet! 

Ingen sak å finne veien med så god skilting!

Bilen er levert, 
og jeg er både glad og lettet over at alt har gått problemfritt!

Dagens (solide!) middag satte et perfekt punktum for denne siste dagen min i Frankrike!👍





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar