tirsdag 29. august 2017

SYKKELTUR PARIS- SJPP, Dag 1: 29/8

Nå er jeg i gang, og jeg sitter på Hotel Nomad ved flyplassen, og oppsummerer en fin og spennende dag! En ting er å få med seg en diger sykkelkartong når du har god hjelp av en snill og hjelpsom gemal😉😊😘..Så det var no problem på Sola. Litt verre ble det da jeg kom til Charles de Gaulle- flyplassen, og skulle over fra Teminal 1 til 2. Shuttelen til hotellet gikk nemlig derfra. Ikke mulig å komme forbi sperrene med vogna, så da var gode råd dyre....bokstavlig talt! Jeg måtte gjøre en vri, og ta taxi fra Terminal 1 i stedet. DET ble dyrt, det!😱😱 Men til hotellet kom jeg, og hadde en veldig koselig prat med drosjesjåføren underveis. Han hadde vært sjåfør i Paris i 24 år(!), så han pratet i vei om byen , og alt som jeg burde se der!😉 Bar den svære kartongen inn i resepsjonen for meg gjorde han, òg! Gentlemen, disse franskmennene!😉😊 En annen gentleman hadde jeg også stor glede (og nytte av!😊😉) etterpå! En ung, koselig gutt kom plutselig "ut av intet", og hjalp til med å motere sykkelen! Han brukte både tid og krefter for å gjøre meg til lags, og jammen fikk vi ikke skrudd sammen alt ...uten store problemer!😊👍 I morgen er det bare å pumpe dekkene skikkelig opp, så er jeg klar for 1. sykkeletappe! Planen er å sykle inn til Pilegrimskontoret "Compostelle 2000", i nærheten av Montmartre, og høre hva de har å foreslå for den videre reisen sørover. Må innrømme at denne turen antakelig blir litt etter "innfallsmetoden"!😱😜 Får ta ting som de kommer.....Men jeg har nå guideboka mi, så helt planløs er den nå ikke!😉
Men nå først er det senga her, på Nomad Roissy...et ultramoderne hotell, der jeg er glad for å ha en  viss "duppedittkompetanse"(!) Her ligger det en iPad på rommet, som styrer både lys, air condition og prosjektoren! Ingen TV her altså....bare en hvit vegg til å prosjektere bildene på! Og dusjen er midt i rommet!! (Godt jeg er aleine, her!😜😜)
Takk for at du stakk innom i kveld... Velkommen tilbake, når det passer!😘
Klar for nytt sykkeleventyr!
Hjelpsom gemal, som holder fortet der hjemme!
Sikrer meg at sykkelen blir med på reisen!
Slik er det altså å reise med SAS+!

Morsom dekorasjon i trappene på hotellet!
Ingen sak, når franske gentlemen stiller opp, uten at jeg en gang har spurt om hjelp!😊😘
Han skrur og skrur....og jeg ser på!
Første gang jeg har dusjen inne i "stua"!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar