fredag 25. august 2017

SYKKELTUR PARIS- SJPP, Dagen før dagen, før dagen!

Fra 29. august til - oktober 2017: "La Voie de Tours à vélo, au départ de Paris"



Som de fleste av dere vet, er jeg snart klar for et nytt sykkeleventyr... selvfølgelig i Frankrike! Både gleder og gruer meg, for denne turen blir litt annerledes enn den jeg gjorde i 2014. Denne gangen skal jeg følge en pilegrimsrute fra Paris og sørover, altså på litt mer "primitive" veier enn jeg er vant til. For sikkerhets skyld har jeg byttet om til grovere dekk, så sykkelen er i alle fall bedre skodd til turen! Så spørs det bare om dama oppå er like godt rusta..... 😉

Planen er å komme til den lille byen Saint Jean Pied-de-Port, sør i landet, ved foten av Pyreneene. Skal bruke denne guideboka, som ser ut til å være både detaljert og god. Så får jeg se om den er like god i praksis, som den ser ut på papiret!

Starten går tirsdag 29/8. Da setter jeg meg på flyet til Paris, med sykkelen trygt plassert i en stor sykkelkartong...der nede i bagasjerommet under meg! Er spent på om jeg klarer å "sette den sammen igjen",  når jeg kommer fram til hotellet ved flyplassen, men satser på at det er noen hjelpsomme sjeler i nærheten....sånn som det pleier, når jeg på reise!
I dag skriver vi "bare" fredag 25. august, .....men fremdeles er det en del å ordne før avreise!

Ønsker deg velkommen med på tur, så sees vi på tirsdag kveld!

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Her skjer det ting, slik er det å ikke kjenna bloggen si hemmelege verd😉. Sprintlag og slett at ein i vilden sky.
      Men eg ville altså berre se at eg ynskjer deg ein god tur, gode møte med spennande folk, problemfri kropp og sykkel🙏😊. Gler meg til å få vera med på ferda gjennom bloggen din

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett