onsdag 30. august 2017

SYKKELTUR PARIS- SJPP. Dag 2, 30/8:

Så var denne dagen til ende også... Det måtte jo bli litt kluss i starten, det hadde jeg regnet med. Men neste gang skal jeg booke hotell som har spesialkompetanse på sykkel. Trengte sårt en skikkelig sykkelpumpe i morges, for den lille pumpa mi dugde ikke til de siste pundene jeg trengte i dekkene... Så sykkelturen i dag var litt "spennende" på grunn av dette. Heldigvis holdt de hele veien, men følte i blant at det var nære på!😱 En annen sak var at det var veiarbeid i starten, omtrent hvor jeg snudde meg... Så det ble mye fram og tilbake de første milene... Men da jeg fulgte rådet til en av "pilegrimsvennene" mine (fra nettet!), med å sykle mye lenger nord enn "nødvendig", så gikk turen langs Canal d'Orcq som en leik! Det var meldt regn i dag, men heldigvis holdt det seg borte....helt til det var 10 minutter igjen til hotellet!😊👍
Hadde en avtale på pilegrimskontoret "Compostelle 2000", og da jeg endelig fant fra dit, ble jeg mottatt med brask og branm av 3 hyggelige og hjelpsomme menn. De hadde ventet i timevis på en syklist som hadde rota fælt på veien...og som dessuten "måtte"'gå store deler av den
 siste biten. Jeg kom visst midt i rushtrafikken, for det var et yrende liv, både på fortau og vei!😱
Men fram kom jeg altså, og der ble servert te (og vann til en tørst sjel!), mens praten gikk om både det ene og andre! Bernard bestilte rom til meg på ungdomsheberget(!) rett ved Louvre....så i morgen er det "piece of cake" å finne startstedet mitt ved Tour Saint-Jaques.
Fikk ikke spist hele dagen i dag! (for jeg visste jo at disse mennene satt og ventet på meg), så gjett ok det smakte med mat nå i kveld! Fikk en anbefaling av resepsjonisten her, og fikk virkelig valuta for pengene! Men nå er jeg passelig trøtt, og gleder meg VELDIG til senga!!😴😴😴 Ingen natterangling på denne dama her, det er nå helt sikkert!😉
Ps. Nettet er svært dårlig her, så bildene får visst vente til i morgen.....😱






1 kommentar:

  1. Jamen litt av ein dag! Ingenting å sei på pågangsmotet her nei👍

    SvarSlett