torsdag 3. november 2016

Dag 70, 03/11: Sète og besøk på mediateket

En av disse hverdagene som ikke er så mye å skrive hjem om, men så var det denne dagboka.. for min egen del. :-) Våknet til nok en fin dag, med sol fra skyfri himmel. Men i dag var det behov for ytterjakke, så jeg kjente stor forskjell fra i går. Kanskje er høsten på vei her sør også etterhvert?

Hadde koselig besøk av Christian, verten min i morges, så det ble en god franskprat som start på dagen. Han kommer med rent sengetøy og håndklær hver 14. dag, så her har jeg service så det holder! :-)
Brukte formiddagen på grammatikken min, og så i tillegg et TV-program om det kommende valget her i 2017. Det er mange programmer nå om (og med!) de forskjellige kandidatene, og hva de står for. Interessant, men fremdeles er det mye som går meg hus forbi! Huff og huff!.. Men jeg fikk i alle fall med meg at "La droite" 's Alain Juppé leder foran Sarkozy foran nominasjonsvalget...men at han haler innpå!

Gikk en tur på "nye trakter" i dag, og kom til en helt annen type bydel enn der jeg bor. Stort sett blokkbebyggelse, men det var mange fine og velholdte blokker....og bredere gater. Tydelig en nyere bydel enn på sørvestsida, der jeg bor.  Etterpå var jeg en tur innom det flotte mediateket, "Médiateque François Mitterand". Der mangler ingenting av moderne utstyr, og en hyggelig og imøtekommende betjening gjør oppholdet både lærerikt og kjekt! Der er alltid mye folk når jeg er der, så også i dag. Et flott møtested! Hadde en hyggelig prat på stamkaféen min på vei hjem, men ellers er kvelden rolig og fri for språklige utfordringer...bortsett fra TV-en, da! ;-)

 Mere gatekunst... rett utenfor huset mitt, på "Place de l'Hospitalet"
 ...gatekunst av fint merke!
 Og de får stå i fred, også!
 En tur på mediatekets avis- og internettrom
 Staselig og gedigent mediatek i en liten by!
 I dette landet er det en selvfølgelighet med kunst utenfor slike bygg!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar