lørdag 12. november 2016

Dag 79, 12/11: Montpellier- Sète, og besøk av Arne

God natt på "Hotel Kyriad" i Montpellier (der jeg oppdaget at jeg bodde i 4 dager i juli 2007 også!). Etter en skikkelig frokost (ikke vanlig fransk, altså!;-), fikk jeg et par timer på rommet for å skrive blogg. Her var kjemperaskt internett, så jeg nyttet sjansen til å laste opp en hel haug med bilder!

I ettida bar det av gårde til flyplassen for å møte Arne. Han kom nedover for å være sammen med meg den siste uka, og så reiser vi hjem sammen den 18. Skal bli kjekt å vise ham rundt i "byen min", som jeg synes jeg kjenner svært godt, etterhvert!

Flyet var i rute, og vi tok raskeste veien til Gare St. Roch, og toget videre til Sète. Nå skinte sola, og vinden fra i går hadde forsvunnet helt. Måtte jo feire både været.. og ankomsten(!), og det gjorde vi med en øl på L'Olivier.. en koselig bar på Quai Aspirant Herber. Der fikk vi med oss de siste solstrålene, før sola forsvant bak hustakene i sørvest. På vei hjem passerte vi stamkaféen min, "Bar du Plateau", og måtte selvfølgelig stanse hos Rebecca, for å presentere "mon mari, Arne"! Hun er virkelig en trivelig dame, bare se på bildet!...og synes det er sånn stas at jeg snakker fransk med henne! :-)
Vel hjemme i studioet mitt, var det en mann som merket at han hadde stått opp lenge før fuglene i morges... så nå sover han på sitt grønne øre! .. Får satse på at han våkner... før leggetid! ;-)

 Venter på bussen til flyplassen...
 ...og her er vi allerede i Sète. 
Fine jernbanestasjoner de har i Frankrike!
 Første stopp på bar "L'Olivier" ved kanalen.
Andre stopp hos Rebecca, og stamkaféen. Hun syntes det var stas å få hilse på gemalen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar