torsdag 17. november 2016

Dag 84, 17/11: Sète og siste dagen her sør...

Så var det siste dagen her sør, og en litt rar følelse i kroppen... Kjenner at det skal bli skikkelig godt å komme hjem nå, selv om jeg har hatt det helt supert hele tida.
En rolig morgen, med kaffe på senga og Aftenbladet på iPaden. Slik er det med B-mennesker... ;-)
Begynte å rydde litt i saker og ting, og plutselig var jeg i gang med å pakke! Alltid lettere å pakke for hjemtur, enn omvendt, men må tenke vekt også... For kofferten må ikke være mer enn 23 kilo! Det er jo mye, tenker du. Og det er det,...når en ikke har favnen full av franskbøker! :-) Men har en sekk som håndbagasje, så jeg får putte noe i den, om det kniper! Arne tok seg en tur i finværet i mens. Ingen vits i å sitte og se på kona som pakker i en koffert!
Men jeg tok meg også en tur i ettermiddag, for å gi en liten hilsen til en av de mange "venninnene" mine i Sète. Traff Naty i det hun skulle ut, men fikk nå gitt henne et postkort fra Norge, i alle fall!
Hadde glemt iPhonen hjemme (kan du tenke deg! ;-) , så det ble ingen bilder i dag...

Kvelden ble avsluttet med middag (+ dessert og kaffe!) på "Bistrot de l'Horloge", der jeg har spist flere ganger tidligere. Koselig atmosfære, en ekstra hyggelig og serviceminded vertinne, og nydelig mat! Anbefales!! Kom i prat med et tysk ektepar ved siden av oss, men de snakket godt fransk...så det ble en fransk avslutning på denne kvelden også!
Vel hjemme i studioet er det sjakk for alle pengene! ;-) ... Håper Magnus får overtaket, og vinner før midnatt i kveld... Vi har ikke tid til slik natterangling!
I morgen er det oppbrudd, og litt rydding her, før Christian (verten min) kommer og kjører oss til stasjonen. Godt å slippe 2 km langs kanalene, med en 23 kilo tung koffert!
Enkel flyreise i morgen. Montpellier- Amsterdam, og så direkte til Stavanger derfra. Gleder meg til hjemreisen!

 Den hyggelige vertinna forklarer hva Arne har bestilt! ;-)
 Ikke noe dårlig valg for sjømatelskeren Arne!
 Ikke noe dårlig valg for kjøttmatelskeren Anne Ki, heller!
Tror kanskje jeg må ta noe over i sekken...i morgen tidlig!

2 kommentarer:

  1. Takk for alt du har delt Ki, føler nesten eg har vore med deg. Du skriv så levande og interessant. Takk for turen😜😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Marte!😊 Kjekt å skriva, ikkje minst når også andre har glede av det!😘

      Slett