onsdag 9. november 2016

Dag 74 og 75, 07/11- 08/11: Toulouse og besøk hos Patrick og Lucette i St Lys

Av gårde med sekk på ryggen til jernbanestasjonen mandag formiddag, for å besøke Patrick og Lucette i St Lys noen dager. Toget til Toulouse var i rute, og Patrick møtte meg på stasjonen. Et koselig gjensyn, og en hyggelig kveld ble det! God prat, god vin og mye latter! Patrick er en førsteklasses kokk, og maten smakte supert! Her går det i forrett, hovedrett, ost, dessert og kaffe...ingen fast food her i gården!
Tirsdagen er det marked i landsbyen, og da møtes "alle" for å handle ferske grønnsaker, ost og kjøtt på markedsplassen ved kirka. Så også i dag, og jeg fulgte med på lasset! ;-) Tror Lucette "kysset seg gjennom" halve befolkningen på veien! Morsomt å observere, men ganske uvant for en reservert nordbo! :-) Det var fødselsdagen til Patrick også, og den ble behørig feiret på restaurant. Dit kom også Pyrène, Patricks datter, og vi hadde en virkelig hyggelig déjeuner sammen, med gaver, mange godord....og god mat (der også)! Etterpå var det kaffe der hjemme, men ingen bløtkake her i gården ... bare noen veldig søte småkaker! ;-) Vet ikke om bløtkake er en tradisjon i dette landet, men jeg savnet det slett ikke. For mat er det nok av... hele tida! Også i kveld, laget av det eminente kokken, Patrick!
Vi begynte å se på det amerikanske valget på TV. Men jeg var sliten etter all fransken, og la meg i håpet og troen på at Hillary Clinton ville vinne... Våknet til en annen virkelighet onsdag morgen! Huff og huff!!!

 Ingen tvil hvem som regjerer her i huset! ;-)
 Lucette lager dessert... i mikroovnen
 Patrick lager alt fra bunnen! ;-)
 Ikke bare god mat, som du ser!
 Lucette er trofast kunde hos denne grønnsakhandleren.
 ...og jeg følger med
 ...der de går! Venn og prest (til venstre for Patrick) traff jeg også i mai 2014.
 Et gammel tre har fått nytt liv.. i St. Julien's skikkelse!
 Bursdagsfeiring på restaurant 
 Den norske lua jeg hadde med til Patrick, var for liten. .. Og det var Pyrène veldig glad for! ;-)
 Nesten julaften her!
Jeg fikk også presang! Album fra turen deres til Norge i august. :-) Supert minn!

1 kommentar: