søndag 18. august 2024

2024-08-18 Stavanger- Paris

Så var jeg i gang! Etter en god frokost der hjemme, og en liten kjøretur mot sør, satte Arne meg av på "Kiss and fly". Lydige som vi er, gjorde vi som det sto på skiltet 😉! Så trillet jeg kofferten min mot terminalen, og Arne svingte tilbake mot Tjensvoll, mot hagestell og klesvask! (Litt av ei kone han har... som bare drar sin kos, og overlater "hjemmearbeidet" til ham!😂)  Direkteflyet fra Stavanger gikk presis, og vi landet 25 minutter før tida (medvind?). Det ble en fin og hyggelig flytur, og tida gikk fort. For ved siden av meg satt det en mor og datter (på 6-7 år?). og vi hadde en hyggelig prat underveis! Hun fortalte at de bor i USA, men nå er de på en sikkelig "Europaturné"! De har besøkt en slektning i Stavanger, og nå er de på vei til en annen slektning i England. Så skal de en tur til (tror det var) Sveits, og jammen kommer de tilbake til Stavanger, før de reiser tilbake til USA! Skikkelige Globetrottere, med andre ord! Og blide var de, begge to!

Jeg tok en taxi til hotellet, og da oppdaget jeg at jeg var på gamle tomter! Har overnattet på så mange forskjellige hoteller i dette landet at jeg ikke husker "fra tolv til middag"!😉 

Men da jeg kom ut av taxien utenfor Premier Classe Roissy, så jeg det som du kan se på de to bildene utenfor hotellet! For her sto jeg altså 5. september i 2022, og skrudde sammen sykkelen min! Det gikk jo bra det, ... men er egentlig glad at jeg slipper den prosedyren, denne gangen!

Etter å ha sjekket inn på dette lille, men koselige rommet, tok jeg turen rundt hjørnet.. til nabohotellet for å spise middag. Gjett om det smakte herlig!! God og mett (og litt trett!) er jeg nå tilbake på rommet... og senga frister allerede. Litt uvanlig for en natterangler som jeg, men kanskje er det franske lufta som tar på? Da er det godt å bare ha seg selv å ta hensyn til... for da gjør akkurat som jeg vil. For eksempel: Køyer lenge før Kveldsnytt! 😴 

Etter frokosten i morgen tar jeg Navetten tilbake til flyplassen, og håper at leiebilen står klar for mitt n'te Frankrikeeventyr!🚙 Jeg starter sørvestover,  siden første overnatting er i Alençon, ca 200 km herfra. Det blir nok noen stopp på veien, for det er meldt fint og varmt vær! Skulle egentlig stoppet et par timer i Groslay, en liten by 20 km herfra, men Colette som bor der rakk ikke hjem! ;-) Så det får bli en annen gang! (Colette er mor til en av de franske vennene mine som har bodd i Stavanger, og Colette har jeg truffet mange ganger, både i Stavanger, og 2 ulike steder i Frankrike. Kjempekoselig og sprek 85-åring!) Må ta med et bilde av siste gangen jeg var hos henne... det var på sykkelturen fra Paris til Bordeaux i 2022! 

À demain! 

                        Sola: Arrivée, et départ!                                    Koselig møte med disse to!

.  
                   5/9-2022: Utenfor Première Classe Roissy.        18/8-2024: Samme sted, men uten sykkel!


Koselig minne fra sist gang jeg var på besøk hos Colette, i september 2022



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar