lørdag 17. august 2024

2024-August- september. FRANKRIKE med leiebil fra nord til sør, og tilbake igjen!

2024-08-17: Dagen før dagen! 

Blir aldri lei av Frankrike, jeg! Det er ikke bare landet (som er fullt av kunsthistorie, og spennende nye oppdagelser rundt annenhver sving!), men også mine mange flotte venner der sør som gjør hvert besøk til en opplevelse! Når jeg reiser alene, får jeg snakke fransk hele tida (og uten at noen norske hører alle de gale verbbøyningene mine, og alle de ordene jeg leter etter!😱). Jeg koser meg i en haug, og jeg setter stor pris på gjestfriheten og gleden de franske vennene mine viser når jeg dukker opp på denne måten! Det er nok ikke alltid lett i travle hverdager å finne plass og tid til besøk av en vagabond som jeg. Men de fleste får det til (og jeg tror de synes det er ganske kjekt, også!) 

Men selv om besøkene er aldri så kjekke og interessante, blir jeg også ganske sliten i hodet på en slik tur. Da er det herlig å finne et hotellrom innimellom, uten andre å snakke med (enn meg selv!) I tillegg har jeg ennå en gang (heldige meg!), fått låne leiligheten til niese Ingvild og Jan Helge i Lagrasse! Der har vært mange ganger før! Takket være dem har jeg mange gode minner derfra, både sammen med dem og ungene, men der jeg også har kost meg alene. For det var der jeg, som fersk pensjonist oppholdt meg i mange uker høsten 2012! Gleder meg til dagene der! Håper å rekke en tur til gode venner helt øst ved Middelhavet også. Time will show!

Men akkurat nå merker jeg sommerfuglene har begynt å røre på seg... 😏 I morgen middag sitter jeg på flyet fra Stavanger til Paris.... og så begynner mitt nye "franske eventyr"! Satser på å skrive blogg som en del av turen, så er du interessert, er det bare å titte innom i blant! Håper på at nettet langs veien er godt nok til å laste opp noen bilder også. 

Her er den "omtrentlige" reiseruta mi. Men mye kan skje.. så jeg garanterer ingenting! Men du skal få oppdateringer underveis! 😊 Velkommen etter!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar