fredag 22. august 2014

Dag 10 Husum- Meldorf

Herlig seng på dette hotellet! Sov både godt og lenge, og hadde en nydelig frokost, før jeg takket for meg på dette koselige, lille "Hinrichsen Hotel".  Jeg tok sjansen på å legge regntøyet i en pose bakpå sykkelen, og la trøstig i vei sørover. Fikk nyttig "retningshjelp" av noen bussjåfører som hadde pause sammen, og slapp virringen som jeg hadde i går! Forresten artig å oppleve at min over 50(!) år gamle skoletysk fortsatt er brukbar for å gjøre seg forstått!:)) Fikk til og med skryt i dag for at jeg snakket så godt! (Lurer på hva de er vant til?!)
Turen sørover ble skikkelg tøff i dag... Heldigvis holdt regnet seg stort sett borte, men det var såpass utrygt at jeg måtta av og på med regntøyet både titt og ofte.. Men vinden, derimot!! Fysjom, så det blåste i dag! Strevde i blant med å holde balansen, og når snitt farten ble 13,32(!), så skjønner du at det gikk seint som sirup... Men fram til Meldorf kom jeg, og det uten å være særlig sliten en gang. Så formen kommer visst litt etter litt, tror jeg!
Flott dette opplegget mitt, synes jeg, der veien faktisk er viktigere enn målet. Da nyter jeg også tida når jeg har satt fra meg sykkelen for dagen. Går litt rundt i byene og ser meg om. Undersøker om det er en konsert eller en utstilling der, skriver litt, leser litt om hva som hender der hjemme (og i verden ellers), kort sagt, ....nyter å være "underveis"!:))
I dag var det lite fristende å stoppe for å ta bilder, men et par ble det.
Og sommerfuglen i Kleve får være et symbolsk bilde på ferden min, slik jeg opplever den. Fri som... sommerfuglen!:))



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar