søndag 31. august 2014

Dag 19 Ruurlo- Gennep

På med regntøyet i dag òg, men tross mørke, truende skyer på alle kanter holdt regnet seg unna mesteparten av dagen! Jeg så det kom ei kolsvart sky i min retning i firetida, så da tok jeg like godt en pause i et busskur. Spiste nista mi, og venta til den fòr forbi. Godt å stå tørt og godt mens det hølja ned utenfor!:)) Etter en halvtime skinte sola igjen, .....da tok jeg omsider av regntøyet...

I dag har jeg vært en snartur innom Tyskland igjen!;) Merkelig dette landet! Hvorfor i all verden er det to "fingre" som stikker inn i Nederland på det viset?;) Det har nok sin historiske forklaring, så den får jeg finne ut av senere! Men altså, jeg starta i Ruurlo i Nederland, fortsatte til Emmerich, kryssa grensa (som ikke var noen grense, men et skilt med Nederland på!), sykla "tvers over Tyskland"!!, og ut igjen ved Grunewald. Så nå er jeg i Nederland igjen(!), i Gennep, og har en god og avslappende kveld her på Hotel de Kroon. Hotellet fikk jeg anbefalt av en hyggelig dame borti gata her! Veldig karakteristisk arkitektur rundt torget her.... typisk nederlandsk! Og ser du godt etter på bildet, er det et stort duereir på toppen. Jeg skulle ikke stått rett under der og tatt det bildet....;)
Nå kjenner jeg dagen på sykkelen i kroppen, så det skal bli godt å køye i kveld!.....som det har gjort de andre kveldene òg! Fantastisk reise, dette! Kan ikke la være å tenke på hvor heldig jeg er som kan gjøre noe slikt! Godt å være pensjonist, godt å ha økonomi til dette, godt å være litt eventyrlysten og "sprø"(!) Og godt å ha solid "bakkemannskap" som bakker opp og heier meg fram. Ikke minst godt å ha en som tar ansvaret for "hus og hjem", mens jeg leker dagdriver sørover i Europa!;))
Takk, Arne! <3
 På vei mot brua over Rhinen. Oppoverbakke!;))
 Ved en av de mange og idylliske slusene på min vei.
Slike sykkelveier kan jeg like! Forbilledlige Nederland! :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar