lørdag 30. august 2014

Dag 18 Uelsen- Ruurlo

Litt av en dag! Begynte nå veldig fint, da. Deilig, lang frokost mens jeg ventet på at regnet skulle gi seg. Av gårde i titida, riktignok med regntøy på, men det så ikke så verst ut. .....Hadde visst sett i feil retning, for ikke så lenge etter start så hølja det ned! Og det fortsatte det med, med jevne (eller ujevne!;) mellomrom hele dagen. Passerte grensa til Nederland etter noen kilometer, men heller ikke her var det noen som spurte etter passet mitt!;) Ikke vanskelig å drive med smugling mellom disse landene, nei! Ikke et uniformert menneske å se, verken før eller etter passering....
Må forresten skryte ennå en gang av sykkelveskene og regntøyet mitt! Det er virkelig fantastisk, holder tett uansett hvor kraftig det regner. Men jeg blir klissvåt i skoene... Må jo gå av sykkelen en gang i blant, og glemmer gjerne at jeg ikke skal trø i pyttene rundt omkring.. Strevde med motvind i tillegg de første 4 milene, men heldigvis ga det seg etterhvert! Syntes det passet med ein lunsjpause etter 4,5 mil, og havnet midt i en byfest i Borne! Krydde av folk i alle aldre, og stor stemning! Opphold akkurat da, men startet igjen da jeg satte meg på sykkelen... Og da fikk jeg virkelig ei skikkelig "skyllebøtte"!;) Måtte av sykkelen og "gjemme meg" i et sykkelskur en halvtimes tid, for jeg så ingenting da det datt ned som verst..
Hadde tenkt å komme meg til Veldhoek i dag, men ga opp etter 73 km ...i Ruurlo. Der sykla jeg forbi et hotell, og stakk inn for å spørre etter ledig rom. Og det hadde de! (Men jeg sier ikke prisen!;) Gjett om det var deilig med en dusj!
Men regnet til tross, temperaturen var fin, og formen god, så jeg har ingenting å klage over! ...Annet enn at turen blir lettere og mer behagelig i oppholdvær, da!:)) Spent på hva værgudene finner på i morgen!;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar