tirsdag 19. august 2014

Dag 7 Ribe

I dag skiltes Jorun og mine veier, og etter en nydelig (og rikelig!) frokost, satte hun kursen mot Tyskland og Flensburg. Sikkert godt for den sprekingen å få sykle uten "klamp om foten"(!), for jeg tar det nok mye mere med ro enn henne!;) Likevel har hun vært tålmodig med "storesøstera" på hjul! Veldig kjekt å ha henne med på turen gjennom Danmark! Vi har virkelig kost oss.....

I dag har jeg tatt det med ro her i Ribe. Vært i domkirka og "mimra om gamle dager", og ellers gjort en masse "kontorarbeid"! ;) Det er travelt å være på sykkeltur, skal jeg si deg! Bilder både på vanlig kamera, actionkamera(!) og på iPhonen, så dette må lastes opp og sorteres. Så skal jeg skrive litt, og lage rute for de neste dagene. Bestille overnatting dagen i forveien prøver jeg også på.
Så nå er det meste pakket klart for avreise i morgen tidlig, etter en god frokost på Hasses B&B (midt på Torvet her i byen). Supersentralt sted! Enkelt, men rent og praktisk.....og en veldig hyggelig vert! Anbefales! 
ps. Glassmaleriene i domkirka var nye i 80-åra, så det var ganske annerledes i apsis enn da jeg var der i 1963. Men lyset var det samme!:)) I tillegg ble det reflektert ned på golvet, og jeg ble helt fascinert av lysspillet der! Kanskje får du et lite inntrykk av det?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar