fredag 29. august 2014

Dag 17 Lathen- Uelsen

Og det ble aften den 17. dag...:) 
Det så ut til å bli en strålende dag, og sola hadde tørket opp regnet fra i natt. La trøstig i vei i titida, som vanlig, etter å ha fått et tips om å sykle på østsida av Ems. I følge kartet skulle jeg ta vestsida, langs en hovedvei... Det ble en omstendelig tur(!) Sykla meg helt bort et par ganger, og måtte spørre etter veien... Prata ei lang stund med fem koselige jenter i 14-15-årsalderen (som var på rideleir). De syntes det var moroå prøve å snakke engelsk!I (Og så tror jeg de syntes det var moro å høre jeg snakke tysk!;)) 
I tillegg til all feilsyklinga, ble det etterhvert en kraftig motvind, så snittfarta gikk drastisk ned.... Men det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å sykle på...og det gjorde jeg! Formen er etterhvert blitt ganske god, så jeg lider absolutt ingen nød! Hadde bestemt meg for å sykle til klokka fem i ettermiddag, og da var jeg kommet til Uelsen. Fant et koselig Gasthaus i utkanten her, og nå nyter jeg kvelden, maten...og rødvinen! "Livet er sannelig ikke det verste man har!"
Resten av dagens "sykkelbrev" har jeg sakset fra Facebook, så de som leser der, kan



hoppe over dette siste!;)
I dag har jeg funnet ut 3 ting (minst!): 1) Tyskerne lager ikke bare labyrinter i maisåkrene sine, men også elvene og kanalene sine!😱😜 Trodde jeg sykla langs Ems i formiddag, men oppdaga etter en ganske lang stund at jeg sykla langs ei sideelv.....og den gikk i helt feil retning. Godt sola var framme innimellom i dag, ellers hadde jeg vel havna tilbake til Lathen(!) (Har forresten kjøpt meg et lite, hendig kompass, i tilfelle sola gjemmer seg helt en dag!😉)
2) Om veiene er aldri så idylliske langs disse kanalene, kommer jeg ikke til Frankrike (før om et par år😜!), hvis jeg holder meg til dem! Så i morgen er det strake veien sørvestover!

3) Tyskland tar en uforståelig "sving" inn i Nederland, akkurat der jeg har sykla i dag, så jeg kom meg ikke over grensa i dag, heller... 😱 Men Uelsen ligger bare 5 km fra Nederland, så i morgen bærer det over "den grense"...over vann!🇷🇺😉 Spent på om det er noen som vil se passet mitt i morgen?😉🚦

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar