tirsdag 26. august 2014

Dag 14 Brake- Oldenburg

Ennå en flott dag, med sol og lite vind! Hurra for finværet, det gjør turen så mye kjekkere og ikke minst lettere! Nå har jeg riktignok det mottoet at "jeg er på oppdagelsesreise, og ikke sykkelritt", så lengden på dagsetappene er ikke noe å skrive hjem om. Men jeg sykler meg nå likevel sakte, men sikkert sørover, og gleder meg ved turen hver eneste dag! Fikk forresten en mil ekstra i dag, for etter 5-6 kilometer var veien stengt med et høyt gjerde, og samme hvor mye jeg spurte den mannen bakom, ville han ikke åpne for meg.... Så da var det samme vei tilbake!
I dag satt jeg der på setet mitt, og filosoferte over hvilke fantastiske skapninger vi er, vi mennesker! Jeg er sliten når jeg går av sykkelen, har vondt i baken(!), og er øm i skuldermusklene. Men etter en god natt i ei hotellseng, kjenner jeg meg helt pigg, og gleder meg til å sette meg på setet igjen! Flott, ikke sant?!
I morgen skal jeg nå forresten ha en hviledag igjen. Gjør som Gud selv jeg...hviler den 7. dagen. Tror det er både klokt og godt for kropp (og sjel?;) Derfor stoppet jeg i Oldenburg i dag, en passe stor by til å utforske i morgen. Og så må jeg stake ut kursen for turen ut av Tyskland og inn i Nederland. Spennende å ha det slik.... veien blir til mens jeg sykler!;) Har forandret ganske mye på ruta underveis, for vinden og regnet har gjort at jeg har holdt meg unna vestkysten, som jeg hadde planlagt før jeg dro. Men hva gjør vel det?
I dag tror jeg at jeg klarer å laste opp et par bilder!:) Den lille "bilen" der husker jeg at en av studiekameratene til Arne hadde....og det er 52-53 år siden! Men denne putret fremdeles i vei, den!


3 kommentarer:

  1. Eing Ki, me er fantastiske skapninga. Du veit: Ein lyt gje kroppen juling, ellers gjev kroppen deg juling. Og kviledag er LURT!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jada, Marte, dette har du sagt før.... men eg likar det ikkje!;)) Eg er motstandar av fysisk avstraffing av alle slag! hehe....;))

      Slett
    2. Hehe, og så reiser du på sykkeltur?

      Slett