lørdag 23. august 2014

Dag 11 Meldorf- Brunsbüttel

Etter en deilig frokost hos familien Rogalla på hotel Zur Linde, var det bare å få på seg fullt regntøy, og komme seg av gårde. Trodde det skulle regnet fra seg i natt, for da både tordna det og lynte ...og pøsregna. Men den gang ei! Heldigvis er temperaturen god, så jeg fryser ikke. Ikke blir jeg særlig våt heller, så jeg må bare skryte av regntøy og sykkelvesker! Reklamerer for mine fantastiske "Ortlieb" sykkelvesker på Facebook i dag, for de er helt uovertrufne i dette møkkaværet! Helt vanntette, og kjempelette å ta av og på sykkelen! Dyre er de, men verdt hvert øre når en skal på en slik utfflukt(!) som jeg er på! Det var reklamen!;)  Men regne gjorde det uavbrutt hele turen i dag. Vinden var like hissig som i går, men heldigvis litt mer på tvers, så det gikk mye lettere i dag!

Og jammen må jeg ikke reklamere for tyske engler i dag også!:))
I dag var det en elskelig og fargerik dame i en liten puckup som stanset, da jeg sto og så på kartet i et veikryss. Ville finne letteste veien videre fra Brunsbüttel til Glückstadt. Men denne dama ville det annerledes!;) "Har du det travelt"? spurte hun. Jeg sa, som sant var at det hadde jeg ikke....Og da anbefalte hun sterkt å stoppe i denne byen. "Altfor fin by til å bare kjøre gjennom", sa hun. Da tenkte jeg på de kloke ordene til min gode venninne Marte: "Hugs, du er på oppdagingsferd, og ikkje eit sykkelritt!" Og dermed stoppet jeg her i byen, bare 26 km fra Meldorf!
Men denne engelen lot meg ikke i stikken der i regnværet! Hun kjørte bak meg 7-8 km inn til sentrum av byen, guidet meg inn og ut av veikryss, og underveis hadde hun ringt til et hotell midt i sentrum for å skaffe meg rom. Snakk om elskelig vesen!:)) "Schleusen Hotel" ligger bare 5 minutter fra slusene, så i dag har jeg virkelig vært turist i denne spennende byen, ....som jeg egentlig hadde tenkt å sykle utenom!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar