mandag 25. august 2014

Dag 13 Bad Bederkasa- Brake

Endelig en dag uten regntøy! Hurra for en dag uten regn, og uten sjenerende vind! Turen på 70 km i dag gikk som en røyk, og vips, så var jeg i Brake, 30 km sør for Nordenham.  Også i dag møtte jeg på tyske engler av ulikt slag!:) Først fikk jeg en ulyd på sykkelen etter å ha syklet på en skikkelig elendig sykkelsti (lurer på hvem som i alle dager har kommet på den idiotiske idéen å legge belegningsstein på en sykkelvei??;) Skikkelig håpløst, og må ha tatt 10 ganger  lang tid som å legge asfalt! .. Men hadde såvidt rukket å registrere ulyden, så sykler jeg forbi en sykkelbutikk m/verksted. Gikk inn dit og fortalte problemet. ....Er det noen sak? Nei da! Her fiksa de både ulyden (bremseskiva på bakhjulet  var blitt litt skeiv), smurte kjede og drivverk, og kontrollerte lufttrykket. 5 €, takk! Er det noen sak å være på tur aleine i fremmed land? Nei, definitivt ikke!:))
Nå sitter jeg i restauranten på Hotel am Strom, har spist en bedre middag, og nyter kaffe og is til dessert! Jada, dere kan godt misunne meg!;) Ingen dum presang å gi seg selv i 70-årsgave dette! (Men den er jo ikke helt gratis, da!;))) hehe.....men verdt hvert øre, spør du meg!:)
(Stadig trøbbel med opplasting av bilder til denne bloggen.....Sååå mye enklere på Facebook!;) Prøver igjen neste gang jeg er på nett!
Her ser dere de blide karene som justerte bremsene, smurte kjedet, og kontrollerte lufttrykket. Vielen Dank!

🎶

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar