torsdag 21. august 2014

Dag 9 Tønder- Husum

Hva skal en med GPS, når det finns tyske engler lang veien? Les videre, så skal du få svar!
Trøbla fælt for å finne veien ut av Tønder i morges... Trodde det var forbudt å sykle langs riksvei 5, så jeg sykla fram og tilbake for å finne et alternativ. Det viste seg å være langt fra lett....inntil jeg fikk snakket med en hyggelig eldre dame på sykkel. Da hadde jeg rota rundt i 11 km, og i ganske lang tid.. Forresten artig å passere grensa mellom Danmark og Tyskland! Ikke mye passkontroll der, nei! Skal ikke tipse smuglere om den veien!;)
Og resten av turen sørover mot Husum gikk fint, selv om vinden var stri og delvis imot. Morsomt å passere grensa mellom Danmark og Tyskland, forresten! Ikke mye passkontroll der, nei!:) Skal ikke fortelle smuglere om den veien!;) De siste to milene fikk jeg noen kraftige regnskyll, men temparaturen er fin, og regntøyet holder tett!
Da jeg kom til Husum, tenkte jeg at det var lurt å finne overnatting i retninga jeg skal i morgen.... Stoppet og kikka på kartet, og vips, så sto det en eldre mann med sykkel og spurte om jeg trengte hjelp! Jeg forklarte hva jeg tenkte på, og dermed guida han meg gjennom hele sentrum, og til et lite, koselig hotell, sentralt ved havna! Da jeg takka for hjelpa, sa han "jeg beveger meg fordi jeg tror det er sunt for en gammel kropp, derfor kan jeg like godt hjelpe noen mens jeg er på farten."  Tror jeg vil tipse noen nordmenn om det mottoet, jeg!;)



2 kommentarer:

  1. Så bra du har gode hjelparar langs vegen. då er det berre medvinden og finvêret som manglar:))

    SvarSlett
  2. Tusen takk for at du bestemte deg for å skrive blogg! Nå er jeg fast innom hver morgen mens jeg drikker te, før arbeidsdagen starter. Inspirerende lesning som får det til å rykke i reisefoten. Tenk at jeg har ei så tøff tante!

    SvarSlett