mandag 1. september 2014

Dag 20 Gennep (NL)- Hamont (B)

Jammen ble det en flott dag i dag!:)) Skodde og litt kjølig fra morgenen av, men tok sjansen på å legge regntøyet i veska bakpå. Og der har det ligget hele dagen! Og tåka, den lettet etter et par timer, og jeg hadde en flott dag på sykkelsetet! Eneste "problemet" i dag har vært en del av sykkelveiene... De er stort sett helt supre, med egne trafikklys, og egne traséer gjennom store trafikkmaskiner. Godt merket, og svært godt tilrettelagt. Men etterat jeg hadde passert Rips(!)....mange artige navn underveis!.... syklet jeg lenge gjennom en skog. Og der hadde trærne laget mange humper i veibanen med røttene sine, I motsetning til hjemme (der man vanligvis gjør svært lite for å rette slike skader!), hadde de her høvlet dem ned overalt. Men det blir ujevnt uansett, så jeg måtte holde ganske lav hastighet for ikke å riste i stykker både meg selv og sykkelen!;) Men summa, summarum...jeg koste meg i en haug i dag! Lang lunsj på utekafé i Asten, og så bar det sørvestover mot den belgiske grensa. Kunne gjerne sykla et par mil til i dag, men vil så gjerne ha litt kveld i ro også. Kjekt å skrive litt, og laste opp bilder etc. Så da jeg kom til Hamont, rett over grensa til Belgia, fant jeg et koselig B&B, og "slo leir for natta"! Så nå er jeg altså i Belgia!:)) Gleder meg til i morgen, for da er det meldt flott vær, med temperaturer på omkring 25 grader!
 Enkel "middag" i kveld, men deilig å kunne sitte ute!
 Belgia, here I come!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar