tirsdag 5. september 2023

2023-09-05 Stavanger- Bordeaux

Så er jeg i gang... i alle fall med turen! Syklingen starter ikke før fredag, så nå skal jeg nyte 2 hele dager i denne herlige byen. (Sånn går det når jeg flyr direkte hit, og ikke via Paris! Gikk som en drøm, dette òg!)

Hotellet ligger rett ved Gare Saint Jean, så det var enkelt å komme fra flyplassen og direkte hit. Hadde forresten en koselig prat med "naboen" på flyet fra Amsterdam til Bordeaux. Han var dansk, og skulle på Vinsmaking, sammen med noen kamerater... i Bordeauxdistriktet (selvfølgelig! ;-) For min del blir det nok vinsmaking i litt mer beskjeden stil. 

Gjør alltid dagens sykling unna, før den slags utskeielser! 😉

I kveld ble det forresten ikke vin.. Med 26 grader klokka 20 om kvelden fristet det mer med en kald øl! Fant en restaurant rett ved jernbanen, og der bestilte jeg mitt faste "første måltid" når jeg er i Frankrike: "Pizza 4 fromages". Smakte fortreffelig!! 

I kveld har jeg pakket ut av den hendige reisebagen, og skal etterhvert fordele pakkeposene på sykkelveskene mine. Genial, den bagen! ... bare se på bildene! Kan jo ikke dra på en trillekoffert, når jeg skal ut og sykle!  ;-) Kjøpte den i Montpellier i 2007, da jeg hadde vært på franskkurs i 3 uker (og hadde kjøpt (altfor!) mange bøker, som jeg ville ha med hjem!)

Men nå kjenner jeg at det har vært en lang dag, så jeg gleder meg til senga der borte! Slitsomt "å ikke gjøre noen ting", skjønner du! 😂

Morgendagen er foreløpig helt blank, så vi får se om det er noe å berette, i morgen kveld... :-) 

                                                Kjente og kjære "Gare Saint Jean" i Bordeaux

                            "Pizza 4 fromages"... obligatorisk debutmåltid for meg, i Frankrike. Herlig!!

                                         Kveldssteming... og restauranter, ved Gare Saint Jean

Her er den geniale bagen min.. full av pakkeposer til sykkelveskene.

Og vipps, så var den bare en liten pose, til å putte... i sykkelveska!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar