søndag 24. september 2023

2023-09-22 Béziers- Sète

Kjekt å være tilbake i Sète igjen... nesten som å komme "hjem"! 

6 uker i en sånn by setter jo sine minnerike spor (og de sporene ble altså satt høsten 2016!😉)


Jeg skulle jo gjerne ha syklet det siste strekket, for turen fra Agde og nordøstover langs havet er nydelig! Og dagen var super, både til sykling, og ev. bading i Middelhavet!👍 Heldigvis fikk Jorun nyte turen, sammen med et koselig par fra Østerrike! Jeg fikk skyss med koordinatoren for turen.... i bilen hans! Å sykle med denne akillesen var ikke særlig fristende (eller lurt!), så jeg var takknemlig for den muligheten!


Vi stoppet et sted langs havet, så han fikk seg et etterlengtet bad (tungt å bære på kofferter ut og inn av bilen!). Jeg hoppet klokelig over.... litt tungvint med bandasjer både på akilles og kne! 😱 

Bilturen ble veldig hyggelig, så de 60 kilometrene gikk fort! Det gikk mest i sykling...og han hadde mye interessant å fortelle. Han sykler fram og tilbake til Tyskland 2 ganger i året!👍


Han kjørte meg til hotellet, og sa pent farvel der. Jeg fikk nøkkel til rommet, og fikk bagasjen vår på plass. Hadde såvidt fått pakket litt ut, før Jorun sto i døra! Hun hadde også hatt en fin tur, og kost seg sammen med de to fra Østerrike!


Sykkelen hennes skulle bare stå igjen på hotellet vårt, mens jeg måtte av gårde til et hotell i nærheten for å levere min. (Hadde leid den gjennom et annet firma, siden jeg kom helt fra Bordeaux).


På den måten fikk vi en liten "sight-seing" gjennom byen. 

Rart, men godt å få levert fra seg "reisefølget sitt", som hadde vært med meg hele veien fra Bordeaux. Den sykkelen likte jeg godt, og vi hadde blitt gode venner i løpet av de 550 kilometerne vi fikk sammen! 😉


Og kvelden ble en koselig finale for denne "fellesuka" i regi av Ruby Rejser... Vi spiste middag på en restaurant ved (en av de mange) kanalene sammen med de to som Jorun syklet med, . 

Morsomt sammentreff at Rudolf hadde vært rektor, og Irene lærer i musikk og engelsk! Ikke rart vi fant tonen!🎶😉 

Likevel var det godt å komme tilbake til senga på hotellet, og legge denne kroppen i stabilt sideleie(!) for natta!🤣


I morgen kommer noen franske venner og henter oss hjem til seg, for helga! 

De bor i Pezenas, ca. 40 km fra Sète. Gleder meg til det, òg!😘


Avreise fra Pezenas... Jorun med sykkel ...
.. sammen med dette hyggelige paret fra Østerrike.




Mens både sykkelen og jeg fikk skyss i bilen til denne hyggelige karen !


"Plage des trois Digues". Her fikk sjåføren et bad i havet....
...mens jeg tok meg en pause oppe ved  sykkelveien . 

Her er vi kommet fram til hotellet i Sète.... 
Og sykkelen min er klar for "siste reis"... til hotellet 3 kilometer unna.

Men jeg måtte jo, så klart ta noen fotostopp underveis!
Nostalgi er ikke å forakte... når minnene er gode! ;-)

Vi hadde det så hyggelig sammen med Rudolf og Irene i kveld 
at det eneste jeg fikk fotografert var... desserten! "Île flottante" er min favoritt!

Morsomt inngangsparti på hotellet vårt! 😍



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar