lørdag 16. september 2023

2023-09-16 Toulouse

Jorun og jeg sov godt på hotellet i nord-øst!😴 Og etter en fransk frokost(!) dro vi hver vår vei, for å møtes på "starthotellet" nede ved Canal de Midi,  etter et par timer. Jorun av gårde med koffert på T-banen, og jeg på fine sykkelveier og lite trafikkerte sideveier sør-vestover. 

Og vi fant "Hotel de Brienne", begge to!😉 Her skal vi være til i morgen, og etter frokost starter ferden videre mot øst. 🚲Vi hadde et infomøte med Ruby Rejser i ettermiddag, og nå er mesteparten av bagasjen klargjort for transport på andre måter enn på sykkelen!👍🚐👏 Det blir en annerledes opplevelse!! 

Første etappe er 60-65 km unna, og byen heter Castelnaudary. Meldt fint vær og behagelig temperatur, så jeg gleder meg til å komme i gang, igjen.. etter 3 dager i ro her i Toulouse! 

Vi tok en liten tur ut på restaurant i kveld, i gata, rett bortenfor hotellet vårt. 

Jeg fikk en nydelig tomatsalat... mens Jorun trodde(!) hun fikk et fat med spekemat! Men det var det definitivt IKKE! Det var noen pølser av ukjent opprinnelse (innmat/blodpølse....😱😉), så de ble behørig gjemt under servietten! Men potetene smakte all right!🤣

... og isen til dessert smakte godt for oss begge! 

Vel tilbake på hotellet fikk jeg en koselig avslutning på denne dagen!😘 

Den koselige, unge resepsjonisten var så snill å printe ut lørdagens 2 Dagbladkryssord for meg! 😉 Og vi fikk en kjempekoselig prat sammen etterpå! 

Vi snakket om utdanning, om ungdommens utfordringer i Frankrike (og i verden i dag), om mødre og fedre, og forbilder av ulikt slag. Kjempeinteressant og veldig givende! Et nytt "gyldent øyeblikk", som jeg gjemmer skattkista mi!🥰 Men nå er det sengetid her.😴 Må jo være klar for 2. akt av "Bordeaux-Sète", i morgen!👍🚲

Fantasifull "park" ved en kjempehøy blokk 
i utkanten av byen.
Vel framme ved "Hotel de Brienne", etter en del...
... omkjøringer! (Den som ikke har lært seg dette franske ordet, kan ikke ha syklet eller kjørt mye i Frankrike!🤣😱

Denne karen så jeg i Bordeaux, også! 
Må finne ut hvem som et kunstneren!😉

Det måltidet vil Jorun helst glemme, så fort som mulig!😉

                          Men desserten var god!👍
Et av de "gyldne øyeblikk" på mine turer i Frankrike... en koselig, interessant og givende prat med denne fine representanten for fransk ungdom!!🥰


2 kommentarer:

  1. I Castelnaudary skulle dere ha spist "Cassoulet" en spesialitet derfra. Det er godt, mettende og mektig. Neste gang???

    SvarSlett
  2. Jeg har smakt det før.... Men siden jeg ikke er ikke glad i bønner, så det frister ikke en gang til!😉

    SvarSlett