tirsdag 12. september 2023

2023-09-12 Agen- Castelsarrasin

I kveld får dere som også leser på Facebook ha meg unnskyldt ...  For det som leses her,  hadde nok blitt fanget opp av "plagiatkontrollen"! Har rett og slett kopiert min egen tekst derfra! Men sånn går det, når jeg har mer lyst til å legge meg, enn å skrive blogg! 😜

Litt sånn "transportetappe" i dag... Langs kanalen hele veien. Stille og fredelig, og lite trafikk... selv om jeg møtte noen syklister på vei vestover mot Bordeaux. Jeg fikk også en lang, koselig prat med en dame på tur med hunden sin! Hun bodde i nabolaget, og fortalte om den fryktelig varme sommeren... til og med hunden nektet å gå ut!😉

Men i går kveld og i natt var det langt fra stille og fredelig!😱🤣 Det kraftigste tordenværet jeg noengang har opplevd holdt det gående i timevis, og regnet fosset ned! Men hva gjorde det, når jeg satt tørr og varm på rommet mitt... og bare kunne beskue (og høre!) at Tor med hammeren jobbet iherdig der oppe i skyene!🤣


I morges vanket det den beste frokosten til nå, og jeg hadde en koselig passiar med vertinnen... før jeg satte kursen østover i 10-tida. Som sagt, transportetappen var grei nok, men godt å komme fram til dagens mål, Castelsarrasin. 


Tidlig ute, så jeg fant meg en koselig liten kafe i sentrum. Der spiste jeg en superduper Galette, med allskens herlig fyll! Trengte slett ingen middag i kveld! Klokka 16 fikk jeg nøkkel til rommet mitt, og selv om det har vært atskillig mer behagelig temperatur i dag, gjorde det godt med en lang og kjølig dusj!

Og da jeg lå og slappet av på senga, begynte jammen Tor igjen!🤣⛈️⚡️⚡️ Snakk om flaks... hele dagen i behagelig temperatur, og uten en regdråpe. Og når jeg er kommet vel i hus, så øser det ned igjen!👍👏👏 God timing... og det skyldes slett ikke meg!😉 


ps. Måtte en liten tur i butikken, og fikk låne en paraply av verten. Den gjorde susen!☔️

Nå skal jeg studere valgresultatet der hjemme litt nærmere, og så blir det tidlig køying. ......

"Og det ble aften, 5. dag"

Et skikkelig tordenvær, som varte i timevis i kveld/natt!

Turens hittil beste frokost! 

Farvel med koselige "Villa Saint Vincent" i Agen.

Ingen tvil... det går østover.. mot Toulouse! 
For min del i litt saktere tempo, enn bilene på D813!

Har blitt ganske godt kjent med slusesystemet langs denne kanalen! ;-)

Solsikkefrø snart klare for innhøsting.....

Pause her, og hyggelig prat med damen med hunden. Hun bor rett borti byen der borte.

Vakre trær... må være kjempegamle. Det merkes forresten på asfalten... 
røttene presser seg gjennom, både her og der!

Verten i Tonneins fortalte meg at ved hver sluse står det et slikt skilt. 
Angir avstand fra forrige sluse, og til den neste. 

Franskmenn har sans for både nytte og estetikk! 
Dette er broen over Garonne ved Moissac.

Her fikk jeg servert den beste Galetten ...
....jeg har smakt på lenge!
Ser visst litt mellomfornøyd ut her.... men skinnet bedrar! 😉



1 kommentar:

  1. takk for dette og for festlige og interessatne bilder...God tur videre...Bonne continuation -ici hier des trombes d'eau et des dégâts aussi. Aujourd'hui soleil et nuages. Bonne soirée et à demain. Bisous - Eva

    SvarSlett