søndag 17. september 2023

2023-09-17 Toulouse-Castelnaudary

 I dag er jeg kjempefornøyd med å ha leid el-sykkel på denne turen! Har knapt opplevd maken til motvind... stiv kuling fra øst, mao rett i mot!😱😱💨 Noen ganger var den så kraftig at jeg var redd for å blåse ut i kanalen... Heldigvis klarte jeg å holde meg på land!🤣😉

70 km i dag, og mesteparten langs denne Canal du Midi, som jeg har blitt veldig godt kjent med den siste uka...😊

Heldigvis var det opphold og behagelig temperatur, så bortsett fra vinden var turen fin, den! Mye trafikk langs kanalen i dag! Folk i alle aldre brukte søndagen til picnic her. Med sykler og uten sykler. Med hunder og uten hunder. Med små og store barn, og uten. Det var lite fristende å stoppe, helt til vi kom til et sted som tydelig bar preg av en eller annen folkefest.😉 Négra heter stedet (kanskje de må endre navn nå?🤣😉) Her var det korpsmusikk, og salg av pølser og brus, og mye folk. Kom i prat med en koselig mann som jeg kjøpte vann av. Han fortalte at de hadde en slik "bygdefest" hver høst, til inntekt for byen, og aktiviteter som de hadde i løpet av året. Gratisarbeid fra mange av byens innbyggere! Ikke bare i Norge vi driver med dugnad, altså!😉👏

Vi syklet trøstig videre, og selv om veien i dag ofte besto av grus og humpete asfalt (og denne kraftige vinden i tillegg!), kom vi til Castelnaudary og hotellet vårt ut på ettermiddagen.  Gjett om det var godt å komme fram, og få en god og lang dusj!!Middagen i kveld var også toppers!! 

Biff, tilberedt etter alle kunstens regler, og is til dessert! Og gjett om det var herlig å komme på rommet, få på seg pysjamasen, og krype til køys!👍 

Og i morgen går ferden videre til Carcassonne!😊🚲🚲

Kjenner Canal du Midi ganske godt, etterhvert!😉
Reklame for VM i Rugby overalt! 


Canal du Midi, var det ja!🤣

Her er vi ved Négro, og byfesten.

Og Jorun sykler over en eldgammel bro!

... mens jeg sitter ved et eldgammelt bord!😉

Framme ved byen, som er dagens mål!

Og denne saken var biff!! 😉 Herlig!!👍

... og desserten smakte herlig, den òg! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar