onsdag 13. september 2023

2023-09-13 Castelsarrasin- Castelnau d'Estrétefonds

Dag 6 av sykkelturen i Frankrike, fra vest til øst er gjennomført: 


Turen fortsatte langs kanalen i dag også, men i en atskillig mer behagelig temperatur enn de siste dagene! Det avsindige tordenværet i går og mandag har virkelig renset lufta, og det kjennes både svalere og renere!👍 Jeg syklet fornøyd av gårde fra Hotel Absolu, og kom enkelt ned til starten langs kanalen! Skjønner ikke helt hvordan jeg fant lempelige ruter i gamle dager(!), da jeg sverget til skikkelige papirkart! "Google maps" er helt uunnværlig... finner små veier overalt! Og sykler jeg meg bort i blant (og det gjør jeg jo!)🙃, så lager den sporenstreks en ny, alternativ rute! Fantastisk hjelpemiddel!!👏👏

Den hjalp meg altså hele veien til Castelnau d'Estrétefonds i dag. 


Og jammen traff jeg ikke på de to hyggelige danskene i dag, òg! De hadde stoppet på en kafé ved kanalen, og der fikk vi enda en hyggelig og interessant prat! Kjekt at  kjemien er på plass, når en treffer "mennesker langs veien"!😘


Fant lett hotellet (Google Maps, selvfølgelig!😉), og det var herlig med en kald dusj, og så flate ut på senga! Ikke helt slaraffenliv dette, men heller ikke "Den store styrkeprøven"!😉 


Uansett... sulten blir en (når varmen ikke er så intens!), så i kveld fant jeg en restaurant bare 100 meter unna! 

Jeg kom i det det åpnet klokka 19.00, og i løpet av en halvtime var det ganske fullt på terrassen utenfor. Skjønner godt hvorfor stedet er så populært, for maten var utsøkt!! Slo ut håret i kveld, og bestilte en 3-retters middag! Som regel alt for mye for meg, men det går jo an å legge noe igjen... (i følge en jeg kjenner svært godt!😉

Bestilte "Salade Nordic" til forrett (som seg hør og bør, for en fra nord!), og den smakte helt perfekt! Entrecôte er min favorittrett på restaurant, og den smakte også kjempegodt. En herlig fruktkompott til slutt! (Og kaffe... "à la même temps"!.... husk å si det i Frankrike, for ellers kommer kaffen ETTER at du har spist ferdig!😉

Mett, glad og fornøyd gikk jeg de 100 metrene bort til hotellet, med påfølgende tid for blogg og oppdatering av nyheter hjemmefra!


I morgen er det siste økt inn til Toulouse, og der blir jeg i 3 dager. Da starter siste delen av dette sykkeleventyret mitt. Skal fortelle mer om det, etterhvert!😉

Avreise fra "Hotel Absolu"..

Artig og fargerik stopp ved Montech!

Fransk jernbane er i særklasse! Raskt, enkelt og rimelig! Her passerer toget, 
som jeg tok til Montpellier i fjor ... omtrent på denne tida!

Litt større åkre her, enn hjemme på Jæren! Høstens mais er høstet..

Vakkert langs kanalen, selv om det ikke er så veldig spektakulært..

Og jammen traff jeg ikke på de 2 hyggelige danskene, i dag også!
De avslutter turen i Toulouse i dag. God tur!

Ingen sak å finne fram ... med "Google Maps"!

Satser på at sykkelen står der, i morgen tidlig også! 

"Salade Nordic", selvfølgelig!

 Og en nydelig dessert! 
IE: En perfekt avslutning på onsdag 13. september 2023!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar