mandag 5. september 2022

2022-09-05 Gardemoen- Paris

Paris mandag 5/9-22 

Så var jeg i gang med høstens eventyr! 😊

Overnattet på hotell ved Gardemoen i natt, så det ble "piece of cake" å komme seg til terminalen med den digre sykkeleska. Arne hjalp til å få den på tralla, og så ble det farvel for et par måneder(!) Han "holder fortet" der hjemme (jeg kunne ikke gjort slike stunt uten hans velsignelse. Jeg er heldig, sånn... en mann som heier på meg, i stedet for å bli sur fordi jeg blir så lenge borte! Hurra for deg, Arne! Kanskje får vi til et lite helgebesøk et sted på veien sørover? 😉)

Flyturen gikk fint. Det var verken turbulens eller høyrøstede folk i nærheten! Og jammen ble jeg nesten ferdig med Hansens lørdagskryssord underveis! 










Så var det utfordringen med sykkeleska i Paris... Heldigvis fikk jeg den greit opp på ei tralle, og jeg hadde ikke gått langt, før det var en blid fyr som praiet meg! Skal alltid være skeptisk til slike tilbud, men vi avtalte pris, og han var velvilligheten selv. Kjørte meg til hotellet, bar inn den store sykkeleska, bukket pent, og ønsket meg god tur sørover!

Herlig vær i Paris da jeg kom.. 26 grader og sol! Så da var det bare å sette i gang med monteringen av sykkelen der ute på plenen! Alt gikk greit, både med forhjul og trøer. Men noe feil må det være med styrestammen... (eller så har jeg helt ikke skjønt logikken i systemet! ;-) Fikk skrudd det på, men må få sjekket det i en sykkelforretning før jeg legger ut på langturen! Denne dama tar ingen sjanser, må vite! 😉


Etter monteringen smakte det herlig med en bedre middag på nabohotellet, Campanile! Hyggelige folk, både som serverte, og ved nabobordet! Så jammen fikk jeg snakket fransk allerede første kvelden her!

Men da jeg skulle tilbake til "mitt" hotell, kom det et kraftig tordenvær, med et avsindig regnskyll. Så da var det bare å vente til det ga seg.. 

Og der satt jeg og tenkte hvor heldig jeg hadde vært, som sto ute i strålende sol og monterte sykkelen, 2 timer før!!

Nå kjenner jeg at det har vært en lang dag, så jeg gleder meg til en god natts søvn... på Hotel Première Classe Roissy-Aéroport CDG! 

Så får vi se hva dagen i morgen bringer!

ps. Merker at det er lenge siden jeg brukte denne bloggen, for det er en del "triks og lur" for å få bloggen til å se ut slik jeg ønsker! 

Dere får være tålmodige, så får jeg det nok til, etterhvert! 🙏

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar