tirsdag 6. september 2022

2022-09-06 Paris-Groslay

6.september: Gratulerer med dagen til yngste barnebarnet, Cornelius! Ønsker deg en super dag! 💗

Men for min del ble dette en dag som ble ganske annerledes enn jeg hadde planlagt.... Men du skjønner årsaken, når du leser slutten på innlegget i går! Og i kveld er jeg uten internettforbindelse, så da kopierer jeg innlegget fra Facebook... og satser på et hotell med skikkelig forbindelse i morgen. Vet ikke helt hvor det blir, men sykler i sørvestlig retning, i alle fall. Satser på å unngå Paris sentrum, denne gang!😉

"Änglar, finns dom?" Ja, jeg vet i alle fall om ganske mange i Frankrike, etterhvert!👍😘

Fikk et problem med styret på sykkelen, og torde ikke sykle med den, slik planen var... Spurte på hotellet om det fantes en tranportmulighet for sykkelen, til den byen som var målet mitt i dag. Hadde avtalt å overnatte hos mor til en av mine franske venninner, som bor 2 mil fra flyplassen. Der var det (i følge Google maps!) en stor sykkelbutikk, med verksted! Sporenstreks hadde hun rekvirert en van, som tok både sykkel, bagasje... og meg til målet! Eg veldig hyggelig (og meningsfull!) samtale med sjåføren underveis, var en ekstra bonus!

Bagasjen vel plassert hos Colette, og jeg av gårde til Decathlon... Der møtte jeg en hyggelig og hjelpsom mann, som sa: Kom igjen om 3 timer, så skal den være klar! .... og det var den!!👍 Betaling? "C'est un cadeau!", sa han! 3 timers gratis arbeid? Ikke i Norge, i alle fall! Herlige franskmenn!😘

Så i morgen, starter altså turen, for alvor! I kveld er jeg gjest hos verdens hyggeligste franske venninne (85 år!!) Vi har spist en nydelig middag, og nå venter en hyggelig kveld! ... men gjett om jeg blir sliten i hodet av all fransksnakkingen!😱🇫🇷😱 Kommer til å sove som en stein i natt!😴


                      Han fiksa ny skjerm, også!👍



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar