onsdag 7. september 2022

2022-09-07 Groslay- Versailles

Etter en koselig frokost hos Colette, la jeg trøstig i vei fra Groslay. Men....... 

"Ingen kjenner dagen før solen går ned", sang min far der hjemme. Og i kveld skriver jeg under med tre streker! Jeg satte glad og fornøyd av gårde mot vest og sør, og hadde Rambouillet som mål for dagen. 60 km er en passende dagsetappe, hvis alt går etter planen. Men det gjorde det jo slett ikke! 😱

Har aldri sett slik aktivitet i en by før, men i Paris graver de overalt! ( I alle fall i "banlieuen"). Jeg måtte av sykkelen både titt og ofte, så i dag har jeg gått mer enn jeg har syklet! I tillegg ville Google Maps ha meg langs Seinen, men der var det full stopp etter 5 kilometer. Da var det jo bare en ting å gjøre... sykle tilbake dit jeg kom fra! Så da ble det en mil ekstra på den "détouren"! Jeg innså etterhvert at jeg måtte stoppe før Rambouillet, og fant ut at Versailles måtte være et godt alternativ. Har booket en ekstra natt, så får jeg kanskje hilst på Ludvig den 14. på slottet her borte? 😉

Har vært ute og spist min favorittpizza, 4 fromages, og nå skal det bli herlig å krype til køys! For i kveld er jeg skikkelig sliten.... men veldig fornøyd!!

Koselig døgn hos spreke Colette... 84 år! :-)

Dette var bare én av maaange gravinger, som gjorde syklinga i Paris til en risikosport!

Jeg trodde jeg måtte dytte sykkelen opp og ned trappene.. 
men så var det jo en liten "sti" på siden!

Alltid en slik start på mine reiser i Frankrike! Herlig!

Jaja, så var det bare å snu, og sykle samme vei tilbake! Det ble 10 km ekstra, det!

Pizza au 4 fromages... min favorittpizza!


2 kommentarer:

  1. Vi er mektig imponert over deg og det du gjør 👍🙋‍♀️🚴‍♀️ Ønsker deg fortsatt en strålende tur, ta vare på deg selv. Hilsen oss i 2. etg. på Obs 💪🥰

    SvarSlett
  2. Såå hyggelig at dere heier på meg!😘 Vi får se hvordan det går.... ryggen min har ikke godt av all denne gåingen (med sykkelen på slep!😱). Ha det godt der nord.. satser IKKE på snarlig gjensyn, men gleder meg likevel til det!😉

    SvarSlett