lørdag 24. september 2022

2022-09-23 Montpellier- Pézenas

Det kommer ti å bli stille fra bloggeren noen dager nå, men alt er vel med denne dama! 

Avbrekket skyldes bare at jeg er på besøk hos franske venner, og det er vanskelig å ta seg tid til blogg og bilder da.... Jeg kommer sterkt tilbake til neste helg, for da lander jeg i Lagrasse, og skal nyte "freden og roden" i leiligheten til Ingvild og Jan Helge der! Jeg koser meg veldig hos mine franske venner, som ikke vet det beste de kan gjøre for meg.😘  Men det er slitsomt for en aldrende hjerne med så mye fransk... "i alle kanaler"! 😏

Turen fra Montpellier til Pézenas gikk problemfritt, selv om en Citroën C3 er helt ny for meg. Det måtte litt "research" til, før jeg torde sette av gårde fra flyplassen! 

Jeg har vært sint på "Google maps" opptil flere ganger på denne turen, siden den førte meg "på gjengrodde stier" med sykkelen, både titt og ofte. Men i går var jeg den stor takk skyldig! Tror ikke jeg hadde funnet fram hit, dersom "hen" hadde sviktet meg! (Da måtte jeg i så fall ha kjøpt et gammeldags papirkart på veien!)

Men hit kom jeg, og ble hjertelig mottatt! De hadde besøk av et vennepar fra Luxembourg til lunsj, og jeg ble straks en del av selskapet rundt bordet . God prat, og god mat! 

I natt har jeg sovet som Tornerose i en myk og god seng! (Chantal fortalte at det hadde vært et forferdelig leven utenfor i natt, med noen ungdommer som herjet rundt, både lenge og vel. Jeg hadde ikke hørt noe som helst!)

Nå har vi hatt en deilig frokost, og nå planlegger de ett eller annet for meg .... som ikke innebærer for mye gåing!😊...... Og mens de planlegger, så sitter jeg her i hagestuen og koser meg. Her kommer Chantal med en stor kopp café allongé! Dette kontoret kan anbefales på det sterkeste!

Ha det godt, så lenge! Vi snakkes, når jeg lander i Lagrasse..... til neste helg!

Her kommer noen få glimt fra det siste døgnet:

Citroën C3... Fransk på alle måter!
Takk til Google Maps (eller hva det nå var i denne bilen(!), som hjalp meg å finne veien!

Koselig lunsj sammen med Jean-Louis, Chantal og vennene fra Luxembourg...
23. september, og måltid utendørs! Fantastisk!!

Og kontor på samme sted. Herlig!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar