torsdag 8. september 2022

2022-09-08 Versailles

Dette blir virkelig en tur med overraskelser! Den "cadeau'en" jeg fikk av den hyggelige fyren på Decathlon i går, varte dessverre ikke så lenge.... Kanskje var grunnen at det ble både litt for humpete, og litt for tung oppakning på den gode, men gamle sykkelen min? Ikke vet jeg, men etter gårsdagens utfordring, var styret ikke som det skulle være... Det virket løst, når jeg prøvde å bremse. Forsiktig som jeg er, måtte jeg få noen kyndige til å sjekke det, før videre ferd. Og jammen var det ikke en Decathlon rett ved hotellet, her også! Så da bar det av gårde dit i formiddag! Og englene fins overalt i dette landet... her representert ved Maria, en ytterst flink og nøyaktig ung dame!😇 Hun holdt på både lenge og vel, byttet ut en utslitt del, og vips... så var sykkelen fit for fight igjen (så spørs det om JEG er det, da... men det får jeg (og dere!) vite, "when tomorrow comes"!

Jeg måtte innse at jeg har pakket altfor tungt denne gangen ... særlig tatt i betraktning at jeg sykler på en høyst ordinær...IKKE elektrisk sykkel! Så i dag har jeg sortert og ordnet bagasjen... og vært i en liten by, 20 km herfra. Hvorfor? Jo, fordi der har jeg noen av mine gode franske venner, som jeg skal besøke med bilen, etter at jeg er ferdig med sykkelturen. Da kan jeg jo ta det med... om noen uker! Men sykkelen fikk stå på hotellet i ettermiddag, for jeg tok like godt toget fram og tilbake. Det tok bare 15 minutter hver vei. De to voksne i huset var fremdeles på arbeid, men jeg fikk en liten prat med de 3 skjønnasene i huset... og nonouen deres! Gleder meg til å treffe dem igjen!

Spent på formen i morgen, for jeg har gått og gått i dag... mer enn denne ryggen liker!😱 Har en plan om å komme til en liten by som heter Dourdan i morgen. Det er bare 40 km dit, så det bør gå uten problemer... hvis ryggen ikke slår seg vrang! 🙏 Time will show... og jeg tar ingen sjanser!

Men nå skal det bli godt å krype til køys... er trøtt som et slips... eller noe lignende! Men har hatt en fin dag, med mange koselige franske folk... både her og der!👍

Nå blir det skikk på sakene!
Dette er dama som kan sine ting! Herlig møte med en kjempekoselig sykkfelreparatør! 
(Fikk lov til å poste bilde på bloggen min!)

Her var jeg og leverte 6-7 kilo "overload"!
Franskmenn har sans for store monument... her er et mektig, i Versailles.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar