søndag 18. september 2022

2022-09-18 Poitiers

Godt med en hviledag! Frokost servert på hotellet helt fram til 10.30... ikke verst! Så da ble det ikke katolsk messe på meg, i dag. 😉 Tok det med ro på rommet, og ordnet diverse "kontorting", før jeg spaserte ned til byen "down under" (jeg bor oppe i gamlebyen, rett ved det flotte rådhuset.) 

Hadde tenkt meg på en kunstutstilling, men det var stint med folk, og kjempelang kø. Så det slo jeg fra meg, ganske fort! Denne helga er det forresten "Journée européennes du patrimoine", så i alle fall her i Frankrike går de mann av huse for å besøke utstillinger, slott og nasjonale severdigheter av ymse slag. Gratis adgang for hele familien, denne bestemte helga i september, hvert år. 

Jeg endte opp på plassen foran rådhuset, og ville ha litt å spise.... men den gang. ei! Dette vet jeg jo så godt fra før, men hadde jo et håp om at en eller annen kafé hadde skjønt at det var turister på denne tida av året også. Men, neida.. bare drikke, på alle uterestaurantene rundt plassen (og det var ikke få!) Men mat måtte jeg jo ha, sulten som jeg var! Løsningen ble å gå innom en Carrefour og kjøpe en baguette, litt ost og skinke.... og en liten flaske rødvin 🍷 Så ble det middag på rommet i dag... smakte godt, det!😀

Nå er det snart senga her, og så får vi se hva morgendagen bringer. Satser på at det blir en fin dag, uten de store overraskelsene! "Kjeften og motet har hjelpt no så mangen", synger han Pål i den gamle folkevisa. Tror ikke kjeften hjelper meg så mye med denne ryggen min 😜, men jeg satser på at motet hjelper, i alle fall! Ha en fin kveld der hjemme! 😘

En enslig Cola ... hjalp i alle fall mot tørsten!

Arkitekturen har jeg allerede skrytt av ... på Facebook. ;-) 
Men like fin på bloggen, også!
Rådhuset i ettermiddagssol....
...og i vakker kveldsbelysning!

Hvilke andre land i verden kan bygge slike POSTHUS? 👍

Slik ser "Viaduc Léon-Blum" ut... fra undersida! ;-)
S
Stadig ny, morsom gatekunst å oppdage! 

Smakte godt, dette! ... og mye billigere enn på restaurant! 😆


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar