lørdag 1. oktober 2022

2022-09-27 Roquefixade- Pau

Jammen glad jeg ikke har små unger, som våkner (altfor!) tidlig.😱 For det var godt å sove litt lenge i dag! Gårsdagen var kjekk og interessant, men det tar på en gammel kropp med så mange inntrykk, fra morgen til kveld!

En koselig frokost med mine venner her i fjellandsbyen, før ferden gikk videre i retning Pau. Der hadde jeg faktisk ikke vært før, så det skulle bli interessant på flere måter! Ikke hadde jeg besøkt Elisabeth og Eddy der heller. Sist jeg møtte dem var ... i Stavanger!

Det bar vestover, og siden jeg velger D-veier framfor Autoroute (når jeg ikke skal direkte fra A til B, da... og det skal jeg sjelden, når jeg er på mine eventyr i dette landet!), tok det sin tid! Nesten 5 timers kjøring ble det, og jeg koste meg i en haug hele veien! Små stopp innimellom måtte det jo bli... av ulike grunner. 😉. Fylle bensin, blant annet! Stoppet på en stasjon med et "ekte menneske" ved pumpene! Herlig å kunne spørre om hjelp fra noe annet enn et display! Prisene her sør er omtrent som hjemme, forresten.

Google Maps førte meg problemfritt til 4 rue des Ferrets i utkanten av Pau, og det ble et hjertelig møte med Elisabeth, Eddy og de 2 tvillingene, Émil og Alice. 

Et morsomt intermesso om kvelden, forresten!😊 Émil hadde et prosjekt på skolen, med tema "kjøkken". Han hadde mange ideer om hvordan han skulle gjennomføre det, og bad pappa om hjelp til å dokumentere det hele. Og da våknet den profesjonelle fotograf Métais! Han fant fram sitt avanserte kamera... og resten kan du se på bildene!😄 Morsomt å være ringside, for en gammel lærer!

Og, som du kanskje gjetter... dama er trøtt i kveld, også!😴 Godt å komme i seng, og hvile både kropp og sjel.... i Pau, denne gang!

Farvel til Patrick og Lucette i Roquefixade!

Velger ikke alltid den korteste ruta.. Men koser meg bak rattet, det gjør jeg, uansett!

En liten stopp i Tournay. 
Alltid fascinert av monumenter, jeg! Dette er til minne om falne i 2. verdenskrig, og Algeriekrigen.

Patrick hadde sørget for niste på veien!

Drueinnhøstingen pågår for fullt her sør!

Ikke alle fedre som er like intenst opptatt av sønnens skoleprosjekt! 😊











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar