lørdag 15. oktober 2022

2022-10-13 Nice- Stavanger


Kjenner at jeg har sittet mye de siste to dagene... og nå venter en hel dags flytur. 😱Tror kanskje ikke ryggen er helt begeistret for denne "stillstanden", men den får heller unnskylde. Har ikke noe annet valg, akkurat nå!😉

Oppsummeringen fra hele turen min kommer jeg tilbake til, men først et par ord om reisen hjem. Den gikk problemfritt, hele veien, Mellomlanding i København, med god tid til både det ene og andre(!), og en lang, men enkel spasertur til Gate 8. 

Konklusjon: VI kom oss fram, uten problemer,, ..... men det gjorde ikke bagasjen!😱

Da vi landet i Stavanger, ventet Nina tålmodig på oss, mens vi ventet... og ventet på bagasjen. 

Ingen rød "Ortlieb-bag" og ingen svart "duffelbag på båndet. Så da ventet papirmølla på oss! Fylte ut skjema, etter alle kunstens regler, og dama bak skranken jobbet iherdig for å hjelpe oss. Det var (heldigvis?!) to andre familier, som heller ikke fikk bagasjen sin fra Nice, så da satset vi på at den ville dukke opp om en dag, eller to!... 

Og det gjorde den (for det vet jeg i dag... den 15/10. Den er meldt til Thorleif Haugs gate 30 om en time!)... 

Og DER kom bagasjen! Glad er jeg, for der er det både medisiner og andre viktige ting, i tillegg til alt sykkelutstyret mitt. Jeg har jo ennå til hensikt å bruke det.... her hjemme!😊🚴

Glad vi ikke måtte stå i den bensinkøen....
... men bare gå noen hundre meter fra hotell Campanile Nice Aéroport..
..til Terminal 1 på flyplassen.  
Legg merke til det som står på veggen over Relay-butikken!😉

Farvel til Nice og Frankrike, ....for denne gang.
Ps.  Je reviendrai l'année prochaine (mais... sans vélo!)

En vakrere velkomst hjem kan jeg vel neppe få? 

Dette var bagasjen jeg sendte fra Nice (sekken, med Mac + diverse viktige ting, 
 hadde jeg heldigvis med meg i kabinen!)

...Og her kom jammen de to andre bag'ene også, helt hjem til Thorleif Haugs gate 30!

Summa summarum: Alt vel, både med vagabonden OG bagasjen! 
ps. Alt vel med husbonden, òg! 😘






 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar