mandag 10. oktober 2022

2022-10-10 Lagrasse, Dag 11

Så var siste dagen kommet her sør, for denne gang! Etter en god natts søvn, og en like god frokost... så var det i gang med å gjøre "rett og skjell" for oss i dette herlige huset! Her har jeg altså fått bo i 2 uker, og det har vært godt, ikke minst for kroppen (= ryggen!), men også for sjelen!😊 Tid til å lese, tid til å tenke. Tid til å prate med naboer, turister og kelnere..... og tid til å se seg om på gamle, kjente trakter... og på noen (få!) nye! Dagene har gått fort, og jeg har ingenting som helst å klage over. 

Men jeg kjenner også at det skal bli godt å komme hjem nå. Reiste hjemmefra 5. september, og med retur den 13., blir det 5 1/2 uke hjemmefra. Heldigvis kjennes uttrykket "Borte bra, men hjemme best" veldig sant, hver gang jeg har vært så lenge borte!

Koselig å ha Arne med de siste dagene, og han har kost seg med mimring, han òg! Ikke minst har han hatt glede av sine daglige turer på fjellene i nærområdet... mens jeg har sittet og ventet på nærmeste kafé ! 5 år eldre er han, men formen er det ingenting å si på!👏

I kveld har vi prøvd å gjøre kål på en del av maten i kjøleskapet, for det er grenser for hva vi kan ta med i en varm bil i morgen. 😉 Men det er jo grenser for hvor mye vi klarer å sette til livs, også... så nå er vi både mette, utørste... og trette(!)😋  

Gleder oss til en siste natt her i det koselige huset i Lagrasse. I morgen setter vi kursen nord- og østover, og har tenkt å "feriere" et par dager på veien til flyplassen. Første økt blir motorvei forbi Montpellier og Marseille, så får vi se hvor vi havner den siste natta før vi skal levere bilen på flyplassen i Nice den 12.

Det ble lite fotografering i dag (jeg burde jo tatt et bilde av Arne med støvsugeren!👏). 

Men var en snartur innom kirka i formiddag, og glassmaleriene her kan måle seg med de fleste andre middelalderkirker i dette landet. Når sola skinner på dem, blir det bare vakkert! 

ps. Og så kan du jo få se hvor ryddig vi hadde det på spisebordet i kveld!😱😂

Så spørs det om det blir mulighet for noe blogginnlegg de siste 2 dagene her sør. Får se hvordan det går, Men hvis ikke... så får du se etter en oppsummering, etter at jeg er kommet hjem! 

Takk for følget, så langt!

Et lite glimt fra hovedgata i Lagrasse, "Boulevard de la Promenade", med "Monument aux Morts".

Og glassmalerier blir jeg aldri lei av!


Ikke lei av orgel, heller, forresten ... selv om det var helt taust, i dag!

Ikke helt min stil, dette... men det ble ryddig, til slutt! 😂

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar