onsdag 5. oktober 2022

2022-10-05 Lagrasse, Dag 6

 En dag med litt rydding og orging i heimen... Arne kommer jo i morgen!😉

Litt overskyet i dag, men hva gjør vel det, når temperaturen er over 20 grader?

Jeg kjører til Narbonne for å møte han der. Han kommer til Nice med fly, og tar toget videre derfra. Litt langt å kjøre helt til Nice for å møte ham... det tar 5 1/2 time med toget!

Jeg har hatt fine og fredelige dager her, siden jeg "landet" i Lagrasse torsdag kveld. Det var svært godt for ryggen, og det var godt for hele meg! Men gleder meg til Arne kommer, så vi får dele opplevelser og inntrykk den siste uka, før returen hjem neste torsdag.

Vi har begge så mange hyggelige minner.... fra huset her (og fra de som eier dette stedet!), fra byen og fra omegnen! Vi må nok ta fram noen bilder, og mimre litt! 😉

Jeg blir ikke helt klok på GPS'en i bilen, så jeg satser på iPhonen og "google maps" i morgen! Den er ubetalelig.. særlig i bysentra! Prøvde meg på diverse festeanordninger i dag, men det var ikke veldig vellykket! Gleder meg til Arne kommer med adapteren fra bilen der hjemme!

I ettermiddag hadde jeg en hyggelig passiar med Martine, naboen igjen. Vi hadde planlagt besøk på "La petite maison", en koselig kafé midt i sentrum. Men den var stengt i dag... Så da ble det et lite treff på nabokaféen, i stedet. Like koselig, det òg! 

Men nå er det mørkt ute. "Les volets" er lukket etter alle kunstens regler, og dette nyfødte A-mennesket (😂) er straks klar for senga!

Planlagt reiserute i morgen. Satser på veier uten bom, i morgen også!

Koselige Martine, nærmeste nabo. 
Pensjonerte lærere har alltid mye å snakke om.. og mores over!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar