onsdag 5. oktober 2022

2022-10-04 Lagrasse, Dag 5

En rolig dag her sør. Sola skinner fortsatt, men jeg merker at det er kjøligere om morgenen nå. Så jakken må på noen timer, men shortsen er i daglig bruk!

I dag lekte jeg litt turist igjen. Det er spennende å gå rundt i denne byen, med sine smale smug, og gater! 

Gikk gjennom en smal. smal passasje, og tenkte at her kommer verken biler eller sykler gjennom (og heller ikke de mest omfangsrike av menneskeslekta, forresten!) 

Men da jeg så opp, åpenbarte det seg en nydelig Bougainvillea mot den blå himmelen. Vakkert! Kom til å tenke på sangen av Leonard Cohen: "There is a crack in everything. That's how the light gets in!" 🎶 God illustrasjon, dette....  Bare se på bildene!

Hadde tenkt meg til kaféen ved klosteret for å skrive og lese litt, men jammen var det stengt på en tirsdag! Og det var sannelig nabokaféen min, også! Så da ble det stopp på "Café de la Promenade" i stedet, der jeg fikk en nydelig salat! Og så var det god dekning for Mac'en, så det ble et par ekstra kopper kaffe der! 😉

Resten av dagen har jeg bare slappet av, lest og hørt på podkast (som jeg vanligvis hører hjemme, når jeg er ute og går. Og nå er det jo blitt et visst etterslep, kan du si!)

Og når kveldsmørket siger inn av vinduene her, er det på tide å "skalke alle luker" igjen, og skru på lyset!

Bloggen krever sitt (jeg har jobbet iherdig med å få den ajour, og i dag er jeg i mål!)

Men av en eller annen grunn er jeg stuptrøtt om kvelden, så natterangling blir det lite av!

50 meter hjemmefra er dette gamle, ærverdige torget, som jeg har nevnt før. 
Men i dag oppdaget jeg en detalj... Et stort lodd som henger til venstre for denne lille fontenen. 
Kan det være en form for "pumpe"? Vet ikke, så dette må jeg finne ut av... til i morgen!

Smale, smale gater!
There is a crack in everything...
... that's how the light gets in!
Denne bilen har definitivt ikke kommet denne veien, i alle fall!😊


God lunsj (og Mac-stopp!) på "Café de la Promenade"..






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar