tirsdag 4. oktober 2022

2022-10-02 Lagrasse, Dag 3

Søndag i dag... og for første gang på denne turen har jeg tid til mitt yndlingsprogram på radio: "Rebus" på NRK Klassisk! Riktignok glemte jeg å sende inn svaret... men det gjør nå ingenting. Det viktigste var at jeg klarte å finne løsningordet!

Senere ble det frokost og litt nyheter, før jeg møtte Martine, naboen for en tur i det fine været. Vi gikk langs elva og "kolonihagene" der, svingte opp mot "Les fesses des Charlemagne", og endte til slutt på "Café littéraire". Da smakte det godt med en øl, for oss begge!

Hyggelig tur, og hyggelig prat ble det. Vi hadde en del felles erfaringer fra tida som lærere, og lo godt av at "intet er nytt under solen"... om det er i Norge, i Afrika, eller i Frankrike! Lærere er som poteten... kan brukes til så mangt! (Et apropos til dagens hete tema her hjemme: Lærerlønna står ikke alltid i stil med det som forlanges og kreves!😱)   

Men, om det var aldri så hyggelig, var det godt å hvile hodet etterpå!

Så ble det en rolig kveld her hjemme, med litt bloggskriving og radiolytting. Og, tro det, eller ei... her sør er jeg blitt A-menneske!😂 Blir SÅ trøtt når klokka nærmer seg 22... Ingen grunn til natterangling heller, så da frister senga der oppe i andre etasje!

Ikke så mange bilder i dag... men jeg kommer sterkt tilbake (tror jeg! 😉)


Koselig tur med Martine på en søndags ettermiddag.

Og vinmarkene begynner å skifte farge.
Høsten er i anmarsj, også i Sør-Frankrike....

Litt tid til bloggskriving må jeg alltid prioritere... når muligheten er der!
ps. Og ingen tegn til askese, her!😏


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar