mandag 9. september 2019

2019 September, Frankrike, 9/9:

Referat og bildet fra denne dagen må vente til jeg kommer på nett. Turen fra Beaumont gikk problemfritt, på D-veier, uten mye trafikk. Er nå på besøk i Marolle en Sologne, hos mor til Elisabeth, en av mine franske venner. Men her er verken nett eller TV! Lurer meg til å lese om valget der hjemme, nå når jeg er kommet på rommet.😉 Men dagen hatt vært både kjekk og innholdsrik, likevel!👍😊
Nettkjenning i kveld, og da får jeg prøve å komme à jour med dagboka mi! Først altså mandag 9/9:

Som sagt gikk turen fint fra Beaumont-les-Autels. Etter en enkel frokost, på fransk vis, var jeg i bilen i ti-tida, og satte kursen sørover, med GPS-en vår som trofast og stødig følgesvenn!

Var i Marolle en Sologne før jeg visste ordet av det, og Colette tok i mot med åpne armer. (Hvem Colette er ? Vet du ikke, må du lese slutten av bloggen for 8/9! 😉). Hun bor egentlig i Groslay, en liten by rett vest for Charles de Gaulle-flyplassen, men har dette landstedet lenger sør. Hun kaller det for "Hôtel des 3 canards", fordi det er gammelt, og trenger en del oppussing. Men sjarme har det, og atmosfæren er det menneskene som skaper.... og hun er et elskelig menneske!




Vi fikk oss en lang tur i kveldinga, og var også innom kirka en tur. Hun fortalte at under restaureringen av veggene der, hadde de oppdaget en freske, som viste seg å være malt av Leonardo da Vinci! Morsomt!

På vei tilbake var vi også innom Guy, en god venn av henne. Kjempekoselig møte, med en kjempekoselig mann!
Mange der hjemme i Norge sier at franskmenn er så arrogante, men de har i alle fall ikke JEG møtt... verken her i landet, eller hjemme i Norge! Bare hyggelige og hjelpsomme, alle sammen!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar