mandag 23. september 2019

2019 September. Frankrike, 23/9:

Så var den siste dagen min i Frankrike over, for denne gang. Sitter på hotellrommet ved flyplassen, og oppsummerer alt jeg har opplevd på disse 3 ukene.. og det er ikke lite! Laget et lite referat på Facebook i ettermiddag, og limer det inn her også. Det gir et godt bilde av takknemligheten jeg føler til alle dem som har gjort turen min til det den ble... en eneste lang festreise!

"Så var bilen levert på Charles de Gaulle-flyplassen, etter 170 km nordøstover fra Beaumont-les-Autels (...inkludert et par spennende mil på périphérique'n.😱 Ei trafikkulykke skapte totalt kaos en halvtimes tid, men fransk politi var kjapt på pletten og ordnet opp.👏👏🇫🇷. Heldigvis hadde jeg god tid, som vanlig.😊) Denne gangen ble det 3000 km(!), så jeg tror uttrykket "Tour de France" passer godt på disse 3 ukene mine.😉
Men uten alle mine gode, franske venner i nord og sør, hadde turen vært noe helt annet.😊💕 Naturen i Frankrike er fin, den😉..og det kryr av historiske monumenter, katedraler og severdigheter av mange slag. Men det er møte med menneskene som gjør reisen til noe annet enn bare en turistreise.👍 Som dere skjønner, har jeg mye å takke dem for, og nevner på løpende bånd: Delphine og familien i Ville d'Avray, Agnès og familien og Isabelle og Alain i Beaumont-les-Autels, Colette i Marolle en Sologne, Patrick og Lucette i St. Lys, Chantal og Jean Louis i Pezenas, og Blandine og familien i Nantes. I tillegg har jeg møtt mange andre skjønne mennesker på min vei, som på ulikt vis har gjort reisen så minnerik.😍
J'ai des bons "souvenirs que je garde au cœur"! 🎶
I kveld skal jeg bare slappe av ved hotellet på flyplassen (Première Classe Roissy Charles de Gaulle, Paris Nord 2), for i morgen tidlig setter jeg kursen hjemover igjen!"

 Før avreise, måtte jeg ta en liten runde rundt slottet!
 Isabelle sine engler nede i hagen,  
de smiler, og sier på gjensyn!
Og jeg takker for meg...
og håper å se både dem, og mine franske venner igjen, kanskje neste år?
 Bilen er levert på AVIS, etter 3000 km.. og ikke en eneste skramme. God bil å kjøre!
 Glad og fornøyd... har ingen grunn til noe annet!😉
 Punktum er satt! 
Den beste biffen jeg har smakt på år og dag fikk jeg på naborestauranten her.
...og nå er senga neste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar