onsdag 18. september 2019

2019 September. Frankrike, 16/9:

Etter en koselig frokost, og gode råd og turforslag fra Chantal og Jean Louis satte jeg meg i bilen på vei nordvestover. Målet i dag var en av anbefalingene, Sarlat-la-Canéda, en liten by i Dordogne-regionen. Kjørte stort sett på små og koselige D-veier i dag, så det tok sin tid med de 40 milene jeg skulle kjøre. Og landskapet var noe for seg selv... måtte stoppe både titt og ofte for å ta bilder!
Men klokka 18 var jeg framme i byen, og etter en del leting, fant jeg stedet jeg hadde bestilt på Booking.com,  "La Bayardine", langt inne skogen! Vertskapet var bare kjempehyggelige, og ga gode råd om spisesteder inne i byen. Det var 3 kilometer ned dit, men godt å få beveget kroppen etter all sittinga! Fikk en nydelig middag i sentrum, og nøt og kunne sitte ute og spise! Veien hjem ble litt mer spennende enn jeg hadde tenkt, for det var jo MØRKT i den skogen! ;-) Ingen gatelykter der.. Så hva skulle jeg gjort uten iPhonen? Den kan heldigvis brukes til (mye!) mer enn å ringe! Så lykta ledet meg den siste kilometeren opp til huset! Herlig å komme i seng, etter en kjølende dusj!
Og en smilende Chantal ønsker god tur videre!

 Store kontraster i landskapet på min vei fra sør mot nord!



Franskmenn med sans for dekorasjon! 
 "La Bayardine".. anbefales!
Viadukter fra fordums tid... men fremdeles brukt ....av toget!
 "Île flottant" på menyen.. da måtte jeg jo velge det! 
           Kan ikke annet enn smile, jeg!
Godt med lykt i mørket!
Og herlig å komme i seng i kveld!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar