onsdag 18. september 2019

2019 September. Frankrike, 15/9:

Morgenfuglene i dette huset hadde vært oppe både lenge og vel, da jeg tittet inn i stua søndag morgen! Jean Louis hadde vært i ateliet sitt, og malt nesten ferdig et bilde.. mens jeg trodde de sov!
Koselig frokost, ute på terrassen, før vi dro av gårde på ny tur. I dag ville de ta meg med til den interessante og sjarmerende landsbyen, St. Guilhem-le-Desert, nordvest for Montpellier. Skikkelig interessant! Chantal hadde laget herlig nistekurv (avkjølt rosévin inkludert! ;-) , og det smakte ekstra godt, etter turen rundt i byen! Lar bilder tale for seg..
 Fransk frokost, i franske omgivelser!
 Pont du Diable, på vei til St. Guilhem-le-Désert. 
Opprinnelig bygget av Benediktinermunkene på første del av 1200-tallet!
 Dramatisk natur... selv om elva var blank i dag

 Eau potable?
Klosterkirka i St. Guilhem-le-Desert.

 Pilegrimsveien fra Arles til Santiago går gjennom denne byen.

Nistekurv av første klasse fortæres, etter en hyggelig byvandring.

Vel hjemme igjen, var dagen slett ikke over! De hadde invitert venner som også var der, siste gang jeg besøkte dem i 2016. Det var en super kveld! De franske måltidene er noe for seg selv, med timelange samtaler om livet og døden... og alt det som er i mellom! ;-) 
Og de kan diskutere, uten at stemningen blir dårlig! I sånne sammenhenger skulle jeg ønske at fransken min var på et litt mer avansert nivå....
Men jeg får nå med meg det meste, selv om jeg ikke alltid får sagt det jeg trodde jeg sa!😜
Her forberedes kveldens apéritif.. Spritz. Kjempegod!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar